A treia zi de proteste în Brașov
Transportatorii și fermierii au protestat la Brașov pentru a treia zi la rând. Dacă transportatorii au aceleași nemulțumiri ca în prima zi de protest, în cazul fermierilor brașoveni doleanțele s-au schimbat.
31 Ianuarie 2024, 14:30
Transportatorii și fermierii au protestat la Brașov pentru a treia zi la rând. Dacă transportatorii au aceleași nemulțumiri ca în prima zi de protest, în cazul fermierilor brașoveni doleanțele s-au schimbat.
”În timpul protestului de ieri deja au fost sunați fermierii care au vaci de lapte și au fost anunțați că trebuie să scadă prețul laptelui la poarta fermei. Sunt nemulțumiți pentru că acele stopaje la prețul laptelui sau prețul alimentelor la raft deja încep să fie suportate tot de către fermieri”, a transmis reprezentantul fermierilor, Robert Lukacs.
Protestatarii spun că nimeni nu a discutat cu ei și vor continua să protesteze, chiar cu acțiuni mai incisive. Unul dintre fermieri, Ioan Mataruși ne-a spus:
”Continuăm, azi e ultima zi de manifestație și după aia o să ne înțelegem cu domnii delegați și o să blocăm intrările în oraș cu utilaje agricole pe care le avem la îndemână”.
Nici transportatorii nu renunță la proteste, deoarece niciuna dintre revendicările lor nu a fost ascultată.
”(Nu s-a întâmplat n.r.) absolut nimic! Ori în prima zi, ori în ultima zi, nimeni nu s-a prezentat să stea de vorbă cu noi, pe nimeni nu interesează. Sperăm să mai organizăm în continuare, până ne ascultă cineva. Ne vom exprima în continuare pașnic, până ne va băga cineva în seamă”, a declarat reprezentantul transportatorilor, Adrian Nițu.
Ministrul Transporturilor a declarat că nu există culoar dedicat tirurilor din Ucraina și că exportul ucrainean de cereale nu este favorizat. Totuși, fermierii susțin cu totul altceva.
”Au ieșit fermierii din vama Siret fără niciun fel de violență. S-au dus seara următoare, au fost acolo pentru că exact asta se făcea. Se intra cu cereale neverificate în România. Ce înseamnă neverificate? Deci nici măcar tonajul acelor camioane nu era verificat. Conform legilor din România, un camion nu are voie să circule cu masă totală autorizată mai mult de 40 de tone. Asta înseamnă că în portul Constanța legal nu ai voie să intri cu marfă netă pe el mai mult de 25 de tone. Asta se cere șoferilor români. Bănuiesc că asta se aplică și celor din Ucraina, nu?”, a spus Robert Lukacs.
După cele trei zile de protest anunțate, atât fermierii, cât și transportatorii spun că vor continua acțiunile lor până când vor fi ascultați de Guvern.