Academia Profesorului Digital a ajuns la Brașov. Dascălii, instruiți cum să-și facă lecțiile atractive și cum să evalueze corect elevul din online
Sunt aproximativ 500 de dascăli înscriși pentru modulele derulate hibrid sau online la Brașov.
13 Februarie 2022, 16:11
Cum să-și facă lecțiile atractive, folosindu-se de ceea ce există în mediul online, dar și cum să evalueze cunoștințele dobândite de elevi în mod real. Este ceea ce vrea să ofere Academia Profesorului Digital, care a ajuns și la Brașov.
Vorbim despre o inițiativă derivată dintr-un alt proiect, ce i-a avut în centru, inițial, pe elevi, cu un program de ore remediale. Mai exact, cei de la Alianța pentru Educație Remedială, au pus la punct un tip de școală online, cu găzduirea lecțiilor pe o platformă dedicată, cu evaluare standard, printr-o altă platformă, și cu resurse digitale cuprinse într-o bibliotecă online.
“Am reușit cu ajutorul tehnologiei să punem pe picioare, în mai puțin de două săptămâni, o școală pentru 3.000 de elevi, cu 47 de profesori de la clasele I-VIII care au oferit, de două ori pe săptămână, în format digital, cursuri de românăși de matematică.Elevii au fost evaluați la începutul și la finalul acestui program de aproximativ 10 săptămâni și, astfel, am demonstrat un progres de 2-4 puncte. Practic, am demonstrat că putem cu ajutorul tehnologiei să facem mult mai mult și să avem un impact mult mai mare decât am fi reușit în format fizic”, a explicat reprezentantul inițiatorilor proiectului, Evelina Necula.
Academia Profesorului Digital a avut, ieri, primul modul. În următoarele 4 săptămâni vor urma altele, cu frecvență săptămânală, și mai mult, profesorii înscriși vor avea la dispoziție și manuale în format pdf.
„Experiența școlii remediale ne-a arătat că, de fapt, pentru mulți dintre profesori lucrul cu instrumentele digitale nu a devenit un refllex, așa cum ne-am fi așteptat. Cursuri de competențe digitale s-au tot făcut în ultimii 10-15 ani, dar cursurile respective nu au reușit să atingă decât cumva la suprafață abilitățile profesorilor din acest punct de vedere. Noi mai foloseam până în pandemie diferite instrumente - platforme sau software – la o lecție demonstrativă, când mai venea câte un inspector, dar nu le-am integrat în mod firesc în actul educațional, să facem asta în fiecare zi”, a precizat Marcel Bartic, coordonator al programului.
Sunt aproximativ 500 de dascăli înscriși pentru modulele derulate hibrid sau online la Brașov. Dascălii spun că este nevoie de astfel de inițiative.
„Sunt foarte utile profesorilor din învățământul nostru de masă, indiferent de nivelul în care predau, în ideea în care ei vor descoperi cum săîmbine anumite instrumente care le fac munca mai ușoară. Profesorul o să descopere că își poate transforma o lecție banală, simplă - predatătradițional cu cretă și tablă - în ceva extraordinar de interactiv care, bineînțeles, va atrage copiii", a spus profesorul de limba și literatura română, Anca Mocanu.
Un program similar, de dezvoltare a competențelor digitale ale dascălilor, are și Ministerul Educației. La începutul pandemiei, când școala a intrat în online, o parte dintre dascăli s-au adaptat rapid la predarea online. Deficitară a rămas evaluarea onine.
„Instrumentele de evaluare care să ducă la rezultate corecte au fost punctul sensibil. Atunci am observat că nu știm să evaluăm standardizat ceea ce nu se întâmplă în fața noastră. Un copil putea, până la urmă, să beneficieze și de ajutorul unui părinte sau de un research făcut în acel moment pe Google. De aceea cred că aici rămâne o provocare pentru sistem - să lucreze cu aceste teste standardizate care pot să fie aplicate în condiții de acuratețe și atunci când nu se derulează în clasă, în prezența profesorului. Așteptăm ca până la urmă și aceste modele să fie preluate în sistemul public, evident, într-o formă flexibilă”, a precizat Mihaela Popa, director al Casei Corpului Didactic Brașov.
Academia Profesorului Digital este inițiată de Alianța pentru Educație Remedială, care vrea să ducă proiectul în cât mai multe orașe din țară.
Sursa foto: arhivă