Adrian Veștea: "Se întâmplă și la case mai mari!"
Întârzieri la realizarea lucrărilor de infrastructură de amploare pot fi înregistrate oriunde în lume, nu doar în România sau la Brașov.
05 Februarie 2022, 15:22
Întârzieri la realizarea lucrărilor de infrastructură de amploare pot fi înregistrate oriunde în lume, nu doar în România sau la Brașov. "Se întâmplă și la case mai mari", a spus președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, la întâlnirea cu reprezentanții aeroporturilor din țară, ca replică la unele critici lansate în spațiul public cu privire la faptul că nu ar fi fost respectate graficele de lucrări la Aeroportul Internațional Brașov.
Șeful administrației județene a dat ca exemplu Aeroportul Berlin - Brandenburg.
"În Germania, la Berlin, construcțiaaeroportului a început în anul 2006 și a fost deschis în 2020, cu 9 ani întârziere față de termenul inițial, stabilit în martie 2011, dar şi cu un buget depăşit de 3 ori. Am văzut deseori pe rețelele de socializare fel și fel de opinii ale unor persoane care cunosc această situația mai mult sau mai puțin, dar de fiecare dată sunt învinuit că acest aeroport, la Brașov, are mare mare întârziere. Vă reamintesc că sunt președintele CJ Brașov din iulie 2017, am încercat de atunci să găsim soluția de bugetare și în același timp să derulăm toate procedurile de achiziție (…)Faptul că într-o societate extrem de organizată şi de predictibilă, cum este cea germană, s-a putut întâmpla o asemenea întârziere dovedeşte cât de complex este acest proiect investiţional şi câtă doză de imprevizibil poate apărea în implementarea lui. Pot exista bariere financiare, de logistică şi chiar de know-how care să afecteze parcursul construirii unui aeroport. Să realizezi un aeroport de la zero este o provocare pentru oricine - inclusiv pentru capitala celui mai puternic stat european, cu atât mai mult pentru noi, care suntem deschizători de drumuri în România în ceea ce priveşte construcţia de aeroporturi. Noi nu am avut de la cine să învăţăm, deoarece construim primul aeroport de la zero realizat în ţara noastră în ultima jumătate de secol", a declarat Adrian Veștea.
La Brașov, primul termen de finalizere anunțat a fost vara anului 2020. Zilele trecute, directorul Direcției Implementare Aeroport Brașov, Alexandru Anghel, a spus că obiectivul va fi inaugurat la 1 noiembrie 2022.
"Ne-am propus ca, de la 1 noiembrie 2022, să avem aeroportul operațional, ceea ce înseamnă că vom putea asigura serviciile aeroportuare ca pe oricare alt aeroport. Zborurile vor putea fi posibile după ce le stabilim de comun acord cu companiile aeriene, care trebuie să vadă că lucrările sunt finalizate. De regulă, companiile aeriene vând bilete cu 6 luni înainte (…) Ne-am propus data de 1 noiembrie (pentru deschidere - n.r.), raportată la graficele de execuție (…) Legat de curse, am purtat deja discuții cu marile companii aeriene prezente în România. Pentru primul an am estimat undeva la 300.000 de pasageri (…) Ca destinații, ne dorim să se zboare de la Brașov către HUB-uri, pentru că acestea au conectivitate bună către mai multe destinații, iar cele principale ar fi Viena și Munchen. Londra este, de asemenea, o destinație care are mulți pasageri pe toate aeroporturile din România. Aeroportul din Roma are, de asemenea, valori de trafic foarte bune, ca si Spania, de altfel … Sunt mai multe destinații luate în calcul, dar acestea vor fi deschise gradual", a specificat Alexandru Anghel.
Despre sistemul cargo, Anghel a spus că se poate adapta ușor la Brașov: "Se poate face cargo, la cala avionului. Dacă vine un operator de cargo și își certifică flux de marfă, se poate face și transport cargo. Nu va fi nici un impediment, pentru că marfa se poate paleta și sigila, cu documente la transport".
Costurile cu investiția de la Brașov se ridică la 120 de milioane de euro, potrivit șefului administrației județene, Adrian Veștea.
citește și