Aeroportul Internațional Brașov, racordat la rețeaua națională de căi ferate
CFR Infrastructură a inițiat un studiu de fezabilitate pentru realizarea racordării Aeroportului Internaţional Braşov la reţeaua naţională de căi ferate
23 Martie 2021, 22:38
CFR Infrastructură a inițiat un studiu de fezabilitate pentru realizarea racordării Aeroportului Internaţional Braşov la reţeaua naţională de căi ferate
Acest proiect a fost cuprins în secțiunea "Transport și Mobilitate Urbană" a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă elaborat de Guvernul României. Investiţia, considerată esenţială în perspectiva operaţionalizării viitorului aeroport de la Ghimbav, urmează să fie realizată cu fonduri europene, ceea ce va însemna o degrevare a bugetului Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA cu aproximativ 300 de milioane de euro, valoare la care este estimată lucrarea. Președintele CJ Brașov, Adrian Veștea
"Avem nevoie de legătura feroviară dintre Aeroportul de la Ghimbav și Gara Braşov în primul rând pentru a asigura accesul rapid al călătorilor atât spre Brașov, cât și spre alte destinații din zona noastră. Însă, pe lângă faptul că vom avea un terminal care permite un trafic de 1,2 milioane de pasageri pe an, ne propunem ca judeţul Braşov să devină şi din punct de vedere logistic un important centru de cargo la nivel naţional. Din acest punct de vedere, legătura feroviară reprezintă o etapă obligatorie în viabilizarea Aeroportului pentru transportul de mărfuri, iar conectarea acestuia de magistrala feroviară 300, în zona localităţii Bod, va putea conduce, în perspectivă, la dezvoltarea unui centru intermodal în zona Feldioara. Vreau să mulțumesc pe această cale conducerii CFR-SA pentru profesionalismul şi promptitudinea cu care a venit în sprijinul proiectului nostru şi totodată doresc să le mulţumesc oficialilor guvernamentali că au înţeles necesitatea realizării acestei investiţii şi au inclus-o în componenta «Tranziția verde - transport feroviar și mobilitate urbană verde» din cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă", a spus președintele CJ Brașov, Adrian Veștea.
În cadrul SF-ului sunt analizate două variante de traseu. De comun acord cu Consiliul Judeţean a fost agreată linia de cale ferată dezvoltată pe ruta Braşov - Bartolomeu - Ghimbav, din care la ieşirea din staţia Ghimbav se va desprinde pe un traseu nou de aproximativ 2,5 km, până în dreptul aerogării. În acest sens, la începutul lunii martie 2021 au fost efectuate măsurători topografice în incinta şi în imediata apropiere a Aeroportului. Linia de racord va avea accesibilitate directă în aeroport și dinspre Făgăraș, oferind astfel posibilitatea de conectivitate la aeroport și a pasagerilor din zona Sibiu și Țara Făgărașului. Studiul de fezabilitate include într-o fază ulterioară dublarea şi electrificarea acestei linii, precum şi realizarea conexiunii feroviare a Aeroportului cu Magistrala 300, în zona staţiei Bod. Costurile exacte ale acestor investiţii vor rezulta în urma finalizării studiului, însă estimările merg spre 300 de milioane de euro, a precizat Adrian Veștea.
"Proiectul Aeroportului Internațional Brasov - Ghimbav implementat de Consiliul Judeţean Braşov, o investitie de referință, unică în perioada postrevoluționară în construcția de aeroporturi în România, era firesc să beneficieze de sprijinul administratorul infrastructurii feroviare române. Ne bucurăm că Brașovul va avea asigurată, în viitorul apropiat, accesibilitatea directă la aeroport prin intermediul unei legături feroviare, fapt care va genera un flux de călători important pentru ambele modalităţi de transport", a adăugat directorul general CFR-SA, dr. ing. Ioan Pintea.