Ample acțiuni de control la benzinăriile OMV-Petrom
Aproape 200 de staţii de carburant din reţeaua OMV-Petrom au fost controlate de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în toată ţara, în primele două zile ale săptămânii.
13 Martie 2024, 14:12
Aproape 200 de staţii de carburant din reţeaua OMV-Petrom au fost controlate de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în toată ţara, în primele două zile ale săptămânii.
Pentru neregulile constatate au fost aplicate amenzi în valoare de 340.000 de lei, iar 11 staţii au fost închise temporar, potrivit comunicatului de presă transmis de autoritate.
„Mare surpriză în momentul în care, ajungând la aceste benzinării, am găsit o grămadă de nereguli și aș începe cu primele: pompele de benzină ar trebui să fie funcționale în parametri 100%, conform așteptărilor fiecăruia dintre consumatori. Numai că iei pistolul și îți dai seama, fie că ăsta curge, fie că nu funcționează exact așa cum ar trebui”, a declarat președintele ANPC Horia Constantinescu.
Comisarii de la Protecția Consumatorilor au constatat și că, în unele benzinării, pompele sunt vechi și nu mai funcționează în parametri corespunzători, astfel că deseori se produceau scurgeri de combustibil. Ca urmare, va fi anunțată Garda de Mediu pentru verificări suplimentare, a mai spus șeful de la Protecția Consumatorilor.
Nici zona în care sunt manipulate produsele alimentare nu a trecut testul de corectitudine și igienă, pe lângă faptul că autorizațiile de funcționare lipseau din mai multe locații.
„După ce am depășit faza cu pompele, ajungând în zonele în care se comercializează alimente sau se procesează alimente, în sensul că sunt gătite tot felul de sandvișuri acolo, lucrurile par desprinse, cel puțin unele dintre stații, din filmele de groază. Echipamentele alea frigorifice, ca și pompele, pare că au venit în România imediat după Revoluție și de atunci săracele încearcă să-și facă treaba în condițiile în care clar sunt afectate de rugină și clar sunt afectate și de indolență, pentru că nimeni nu verifică dacă ele sunt și curățate corespunzător”, a precizat Horia Constantinescu.
Neregulile au fost numeroase, după cum au raportat comisarii de la Protecția Consumatorilor din toată țara. Printre acestea, neconcordanţe între preţul afişat la raft şi cel perceput la casa de marcat, comercializarea unor produse cu data limită de consum depăşită și a unor jucării fără informaţii privind elementele de identificare, precum și utilizarea unor echipamente de gătire neigienizate sau cu un grad avansat de uzură.