Atenție sporită la cumpărături de Black Friday, atrag atenția comisarii de la Protecția Consumatorului Brașov
Practici comerciale incorecte în perioada reducerilor de Black Friday.
11 Noiembrie 2021, 03:52
Practici comerciale incorecte în perioada reducerilor de Black Friday. Este constatarea comisarilor de la Protecția Consumatorilor, în urma controalelor efectuate în această perioadă, mai ales în lanțurile de magazine, inclusiv online, cu electronice și electrocasnice.
„Sper ca fiecare consumator să întâmpine acest Black Friday cu atenție sporită deoarece, din păcate, în acest an din nou am găsit practici comerciale incorecte și agenți economici care induc în eroare consumatorul prin aplicarea de reduceri false. În premieră, instituția noastră a folosit anumite softuri care să poată să ne arate și să compare prețurile reale pe care le-au avut produsele în ultimele 30 de zile - pentru că legea așa spune: reducerea se aplică la cel mai mic preț pe care l-a avut produsul în ultimele 30 de zile”, a explicat șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Brașov, Sorin Susanu.
Ca urmare, unul dintre cele mai cunoscute magazine online cu astfel de produse a fost sancționat cu amendă contravențională de 50.000 de lei și a fost propusă, ca măsură complementară, suspendarea activității până la încetarea practicii comerciale incorecte:
„În mod surprinzător am observat că un alt foarte mare magazin online și-a suspendat astăzi activitatea după ce au văzut măsurile aplicate ieri, fapt care ne poate duce cu gândul că aveau o practică comercială similară. Sunt în desfășurare alte zeci de controale. În premieră discutăm și despre tipuri noi de reduceri de Black Friday. Anul acesta, de exemplu, anumite instituții financiar bancare au oferit promoții și produse - spun ei - cu prețuri mult mai bune de Black Friday”, a adăugat Sorin Susanu.
Consumatorii sunt sfătuiți să fie vigilenți și să verifice reducerea afișată la raft sau pe site-uri, cu ajutorul comparatorului de prețuri, dacă nu au urmărit evoluția acestora în ultimele 30 de zile.
„Îi rog să nu plătească produse în avans de pe site-urile de mică publicitate si să aibă documente doveditoare pentru fiecare ban pe care îl plătesc. În cazul în care constată nereguli, îi rog să ni le aducă la cunoștință pentru că doar în acest fel putem continua ampla acțiune de verificare în acest sens”, a mai spus Sorin Susanu.