Brașovenii și-ar fi putut soluționa gratuit problemele cu băncile
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare.
12 Ianuarie 2022, 13:03
În 2021, brașovenii nu prea au avut probleme cu băncile sau dacă acestea au existat, nu au încercat să și le rezolve, gratuit, prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar. Acesta este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare.
Conform reprezentanților CSALB, Brașovul nu se află în Top 10 al județelor care au apelat la serviciile sale, în 2021. Clasamentul este condus de capitală.
Ultimii doi ani au reprezentat o provocare și pentru activitatea centrului care, numai în 2021, a analizat peste 2.500 de cereri de negociere cu băncile sau IFN-urile. Beneficiile obținute în urma negocierii au fost de 4.300 euro.
Majoritatea consumatorilor care au apelat la serviciile CSALB au fost bărbați, iar categoria de vârstă care a solicitat o negociere în acest domeniu a fost cea de 41-50 de ani, conform statisticii realizate de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.
Dintre cererile care pot face obiectul negocierii, cele mai multe solicită diminuarea costului creditului. De asemenea, suspendarea plății ratelor, dar și diminuarea acestora pentru persoanele afectate de Covid19 se află printre principalele motive invocate în cereri. Deși cererile referitoare la ștergerea din Biroul de Credit nu fac parte din categoria cererilor negociabile, acestea reprezintă o pondere însemnată din totalul solicitărilor adresate CSALB.
"Chiar dacă am avut mai puține dosare de negociere (în 2021 n.r.) decât în anul de vârf 2019, anul trecut a fost cel mai bun în privința negocierilor încheiate cu împăcarea părților. Practic, 9 din 10 negocieri s-au încheiat cu acceptarea de către cele două părți a soluțiilor propuse de conciliatorii CSALB. Astfel, dacă eliminăm din calcul cererile care nu pot face obiectul unei negocieri, cum ar fi cererile de radiere din Biroul de Credit, putem spune că peste 80% dintre consumatorii care s-au adresat CSALB cu o cerere argumentată în raport cu băncile, au găsit o rezolvare la problemele lor", a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest moment, activitatea CSALB se desfășoară în proporție de aproape 96% online. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).