Brașovul este primul dintre orașele mari care are un masterplan velo
Deocamdată, documentul a fost lansat în dezbatere publică, iar brașovenii sunt invitați să-și spună părerea asupra lui sau să participe la dezbaterea publică, online, pe această temă, din data de 5 aprilie.
01 Aprilie 2022, 08:23
Deocamdată, documentul a fost lansat în dezbatere publică, iar brașovenii sunt invitați să-și spună părerea asupra lui sau să participe la dezbaterea publică, online, pe această temă, din data de 5 aprilie.
Masterplanul face o radiografie a situației actuale și face și o serie de propuneri, pentru atingerea unor obiective.
"Un obiectiv al acestui demers este acela de a oferi brașovenilor infrastructura pe care să poată să folosească bicileta în siguranță, infrastructură aflată la mai puțin de 250 de metri de locuință, iar cifrele arată că deplasările medii ale brașovenilor sunt sub 5 km deci pretabile pentru folosirea bicicletei în oraș. Un alt aspect important abordat de masterplanul velo este prioritizarea investițiilor în infrastructura pentru biciclete astfel încât să putem aplica pentru finanțări nerambrusabile atît pe administrația fondului pentru mediu, cât și prin viitorul PNRR. Sunt proiecte pe care anul acesta le vom dezvolta și le vom depune la finanțare", a declarat primarul municipiului Brașov, Allen Coliban.
Municipalitatea are în plan 3 proiecte pentru amenajarea de piste pentru biciclete. Unul pornește de la Poienelor spre Camera de Comerț și Industrie, al doilea leagă Molidului de Poienelor, iar al treilea este Calea Verde, rețeaua care va uni centrul orașului cu gara, autogara, zonele comerciale și de business și zonele din apropierea ariilor rezidențiale.
Încă sunt cartiere, precum Șchei sau Noua, care nu vor fi legate la rețeaua de piste de bicicletă.
Masterplanul a fost realizat la comanda Primăriei Brașov, prin intermediul Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov. Valoarea contractului pentru realizarea masterplanului este de 95.000 de lei, fără TVA.