CFR a emis ordinul de reconstrucție a podului feroviar de la Budila
CFR a emis ordinul de reconstrucție a podului feroviar de la Budila, de pe linia Brașov - Întorsura Buzăului.
15 Aprilie 2021, 15:02
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a emis, joi, ordinul de începere a lucrărilor pentru reconstrucția podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, și de amenajare a albiei râului Târlung.
Podul va fi reconstruit de o asociere de firme românești. Conform proiectului tehnic, constructorul va realiza un pod nou de cale ferată simplă, cu o deschidere de 70 m, suprastructură metalică, de tip grindă cu zăbrele cale jos. Lungimea liniei reabilitate este de peste 300 de metri. Valoarea contractului se ridică la peste 24,5 milioane de lei, iar durata de execuție este de 9 luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se poate adauga o perioadă de maximum 3 luni calendaristice, necesare pentru întreruperea lucrărilor pe timp de iarnă. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri de la bugetul de stat.
Podul de la Budila s-a prăbușit după inundațiile grave din iunie 2018. Era parte a liniei 403 Brașov-Întorsura Buzăului, în lungime de 36 km, operate de compania privată Regio Călători. Podul fusese construit acum 90 de ani și se află în apropierea celui mai lung tunel feroviar din țară, de 4,3 km, construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești.
În 1989 circulau cinci trenuri pe zi pe acest pod, în 1998 erau patru, iar în 2015 erau șase perechi de trenuri pe sens și durata călătoriei erau între 46 și 52 minute.