Despre mobilitate urbană și alternative la mașina personală, la Radio România Brașov FM
86,5% din deplasările în interiorul orașului ale brașovenilor sunt pe distanțe mai mici de 5 kilometri. În acest context, transportul alternativ mașinii personale este mai mult decât necesar, potrivit directorului general al Asociației Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov.
11 Noiembrie 2022, 18:17
86,5% din deplasările în interiorul orașului ale brașovenilor sunt pe distanțe mai mici de 5 kilometri - arată colectarea de date telefonice realizată de Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov.
Afirmația a fost făcută chiar de directorul general al asociației, Cătălin Frangulea, astăzi, la Radio România Brașov FM în cadrul emisiunii Pulsul Zilei.
În acest context, transportul alternativ mașinii personale, cu referire la pistele de biciclete și zonele pietonale, este mai mult decât necesar.
Cătălin Frangulea a vorbit despre două proiecte care urmează să intre în faza de construcție și pentru care s-au obținut fonduri prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020:
„Cele 2 trasee leagă, pe de o parte, Valea Cetății, pe Carpaților, către terminalul de transport public de la Poienelor și apoi, din acel capăt pornește traseul 1, care traversează pe Saturn, merge prin spatele blocurilor, pe lângă calea ferată, până în dreptul Camerei de Comerț, vine la Camera de Comerț, merge către Gară pe Vlahuță și apoi Gării, intră pe Victoriei și se termină la ITC”.
De asemenea, Primăria Muncipiul Brașov a reușit să obțină o finanțare europeană pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic a ceea ce este deja cunoscută sub denumirea de „Calea Verde”.
„Este un set destul de mare - 25 de kilometri de piste care acoperă bulevardele principale din Brașov. Săptămâna trecută, studiul de fezabilitate a primit aviz în Comisia de circulație - sau cel puțin era în faza de aviz finală - și planurile sunt ca acesta să fie primul proiect depus pentru finanțare europeană la începutul lui 2023, când se va deschide noul Program Operațional Regional,2021 – 2027. Deci, practic, în câteva luni ar trebui să avem cererea de finanțare depusă și să începem deja să răspundem clarificărilor transmise de finanțator”, a adăugat Cătălin Frangulea.
În paralel se lucrează și pe Planul Național de Redresare și Reziliență, unde s-au depus alte 3 proiecte pentru piste de biciclete ce vor lega Prefectura de Pietrele lui Solomon, o zonă turistică importantă a Brașovului, dar și două extensii care leagă zona Ceasu Rău de Făget și Făgetul către Griviței și Mihai Viteazul.
Vestea bună vine și de la Adiminstrația Fondului pentru Mediu, unde s-a reușit depunerea, în primele 2 minute de la deschiderea finanțării, a unui proiect ce vizează alți aproape 20 de kilometri de piste.