Din acest an, 15 februarie va fi Ziua Națională a Lecturii. Cât mai citim?
România are, din acest an, o Zi Națională a lecturii. Va fi marcată în 15 februarie, dată stabilită printr-o lege promulgată de președintele Klaus Iohannis, la începutul acestui an.
04 Februarie 2022, 18:51
România are, din acest an, o Zi Națională a lecturii. Va fi marcată în 15 februarie, dată stabilită printr-o lege promulgată de președintele Klaus Iohannis, la începutul acestui an, pentru a promova și încuraja lectura, în special în rândul tinerei generații.
Tinerii încă mai citesc. Și nu doar ei. Și nu doar cărți în format fizic.
"Citesc, în special, cărți de dragoste, așa romantice, și mai ales poezii, mă fascinează. Îmi place să citesc poezii. Am încercat să citesc cărți păstrate de la părinți sau bunici și încerc să nu dau banii neapărat pe ele, ci să valorific ceea ce a rămas", ne-a mărturisit o brașoveancă.
"Prefer beletristica, literatura de specialitate. Cumpăr și cărți tipărite, în continuare. Citesc si de pe internet, descărcate gratis sau pe bani, depinde", a spus o altă cititoare.
Că lectura este încă un trend printre adolescenți, ne-o confirmă și directorul Bibliotecii Județene "George Barițiu" Brașov, care ne și dă un profil al cititorului brașovean.
"În primul rând, este femeie. În al doilea rând, este de populație școlară. În al treilea rând, este de naționalitate română. Și, nu în ultimul rând, este pasionat mai ales de domeniu acesta al literaturii care ocupă cam o treime din totalul împrumuturilor. Beletristica se citește cel mai mult. Poate că și există lecturi școlar, pe de o parte, dar pe de altă parte, știm că oamenii doresc să evadeze din lumea în care trăiesc și atunci își consacră timpul lecturii, citirii operelor beletristice", ne-a spus Daniel Nazare.
Însă, dacă în bibliotecă, topul este condus de beletristică, în librării, preferințele cumpărătorilor merg spre alte domenii.
"Am înregistrat anul trecut vânzări de peste 2,4 milioane de volume ceea ce înseamnă o creștere față de anii trecuți și foarte interesant, în ultimii ani, în special, este că avem o creștere importantă pe categoria de dezvoltare personală care, de pildă, față de 2019, a înregistrat anul trecut o creștere de 56% ceea ce este spectaculos și ceea ce înseamnă că ne aflăm într-o perioadă în care ne punem foarte multe întrebări despre noi, despre lumea în care trăim și despre cum să ne înțelegem pe noi și pe cei din jurul nostru", a menționat managerul de marketing al unei librării din Brașov, Loredana Tudor.
La fel de căutate sunt, de la an la an, cărțile pentru copii.