Ghiduri de bune practici pentru hotelieri, promite Protecția Consumatorului
Ghiduri de bune practici și fișe de control pentru o mai bună activitate în industria ospitalității. Acestea sunt demersurile promise mediului de afaceri din zona HoReCa de către ANPC.
29 Iunie 2022, 11:37
Ghiduri de bune practici și fișe de control pentru o mai bună activitate în industria ospitalității. Acestea sunt demersurile promise mediului de afaceri din zona HoReCa de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, în urma ședinței de consiliere și informare care a avut loc ieri în Poiana Brașov.
Evenimentul a fost organizat la solicitarea Organizației Patronale de Turism din stațiune.
“La invitația asociațiilor de profil, în urma probabil, controalelor, sper că lucrurile s-au lămurit. Atâta timp cât par să deranjeze acțiunile de control, cred că ele trebuie bine explicate industriei. Ne dorim foarte tare ca aceasta să funcționeze, dar la parametri optimi. Ghidul de bune practic și fișele de control - așa cum v-am spus, acestea sunt într-o variantă incipientă, perfectibilă. Totuși, am luat decizia de a le transmite mediului de afaceri pentru a putea primi și de la aceștia observațiile necesare pentru a avea, la nivelul sezonului acestuia de iarnă, o informare corespunzătoare și completă”, a precizat președintele ANPC Horia Constantinescu.
Vă reamintim că, în luna mai, comisarii de la Protecția Consumatorului au verificat peste 160 de hoteluri și restaurante din muncipiul Brașov și stațiunea Poiana Brașov, în cadrul campaniei naționale Caravana Consumatorului.
Din cauza neregulilor constatate, au fost aplicate sancțiuni, iar în unele cazuri s-a dispus suspendarea activității până la remedierea deficiențelor.
“Nu este o noutate faptul că noi organizăm acest tip de întâlniri, care au un caracter preventiv - informativ, însă, într-adevăr, controlul de acum o lună a impus acest lucru. Nu neapărat că ne-au prins pe picior greșit, însă în anumite locații au fost și probleme, care pot fi remediate dacă există astfel de dialog între mediul privat și autorități. Eu sunt convinsă că sunt foarte multe lucruri care s-au clarificat și, mai mult, care vor fi aplicabile în perioada următoare, mai ales datorită faptului că ne va fi înaintat un ghid pe care noi îl vom folosi în organizarea noastră internă”, a spus președintele Organizației Patronale în Turism Poiana Brașov, Roxana Cojocea.
Sursa foto: Radio România Brașov FM