Întâlnirea conducerilor aeroporturilor din țară se desfășoară în Poiana Brașov
Modificările necesare la aeroporturi odată cu intrarea în Spațiul Schengen aerian au constituit una dintre principalele teme de discuție la întâlnirea conducerilor aeroporturilor din țară care se desfășoară în aceste zile în Poiana Brașov.
09 Februarie 2024, 13:30
Modificările necesare la aeroporturi odată cu intrarea în Spațiul Schengen aerian au constituit una dintre principalele teme de discuție la întâlnirea conducerilor aeroporturilor din țară care se desfășoară în aceste zile în Poiana Brașov.
Anul trecut, 93% dintre zboruri erau externe și doar 7 procente interne. Odată cu aderarea României la Schengen, toate zborurile în țările UE vor fi considerate zboruri interne.
Estimările spun că 70% dintre zboruri vor fi interne și doar 30% externe, astfel că toate aeroporturile vor fi nevoite să facă modificări la fluxurile de pasageri. Președintele Asociației Aeroporturilor din România, David Ciceo, ne-a oferit mai multe detalii:
"Reprezintă o facilitate extraordinară pentru pasageri, pentru că 70% nu vor mai fi controlați nici la plecare, nici în sălile de destinație, mă refer la zona Schengen și, de asemenea, se elimină actele necesare pentru copiii minori în zona Shengen, în cazul în care nu sunt însoțiți de ambii părinți. Trebuie adaptate fluxurile. Aeroporturile regionale au investit foarte mult în ultimii ani și în infrastructură și în siguranță, în securitate".
Singurul aeroport construit în România în ultimii 50 de ani este pregătit pentru acest pas.
"Aeroportul de la Brașov, încă din momentul în care a fost conceput, a fost creat pentru a se adapta acestor situații. Era de așteptat ca, la un moment dat, să intrăm în spațiul Schengen din punct de vedere aerian, iar Aeroportul Brașov va fi foarte ușor de adaptat. Este vorba doar de pregătire a unor documentații, de stabilire a unor fluxuri, în așa fel încât aeroportul să se poată certificat pentru spațiul Schengen", a declarat ministrul Dezvoltării, Adrian Veștea.
Anul trecut, România a depășit cifra de 24 de milioane de pasageri. În timp ce Europa doar s-a apropiat de cifrele din 2019 - dinaintea pandemiei - țara noastră le-a depășit și prognoza spune că anul acesta vor fi și mai mulți pasageri.
Totuși, există o problemă care va frâna creșterea la nivel mondial, aspect despre care ne-a vorbit David Ciceo:
"Ne așteptăm la o creștere, dar trebuie să fim prudenți, având în vedere că unele aeronave Airbus 320 au probleme cu motoarele pratt&whitney care trebuie verificate. Mai multe companii au fost nevoite să anuleze anumite frecvențe sau anumite destinații. De asemenea, și anumite aeronave Boeing au probleme s-au anulat destinații, s-au anulat frecvențe. Pe plan mondial sunt aproximativ 1200 de motoare cu această problemă".
Din acest motiv, companii importante la nivel mondial au fost nevoite să renunțe chiar și la rute profitabile. Pentru Brașov va fi mai dificil să crească, însă este cert că vom avea mult mai mulți pasageri față de 2023.