Manager de hotel, mesaj pentru clienții care nu au răbdare în restaurante

Articol de Camelia Vlad, 10 Martie 2025, 15:13
Mâncarea proaspătă, sănătoasă, fără aditivi alimentari pentru conservare, necesită timp de preparare și într-un restaurant, nu doar acasă.
Acesta este motivul pentru care clientul nu poate primi meniul comandat în câteva minute, așa cum probabil și-ar dori, spune managerul unui hotel de 4 stele din Poiana Brașov, Gabriel Roșca:
Într-un restaurant, dacă mâncarea ajunge foarte rapid, trebuie să te întrebi dacă aceea tocăniță este făcută în același timp, după emiterea comenzii sau e făcută înainte cu 2-3 zile. Poate sunt și restaurante care folosesc anumiți aditivi alimentari. Eu spun că nu este în regulă. Dar e foarte important să înțelegem că mâncarea făcută la comandă și banalul șnițel luat împănat în același moment oferă o siguranță. Dar chiar dacă noi aveam procedura prin care anunțam clienții că mâncarea făcută la comandă durează puțin mai mult, de foarte multe ori aveam clienții nemulțumiți.
Ciorbele și sarmalele sunt printre puținele preparate care se regăsesc în multe meniuri din restaurante și nu pot fi gătite la comandă, adaugă Gabriel Roșca:
Putem recunoaște că era un restaurant unde venea gulașul în 5 minute, chiar dacă, putem spune, există procedură unde poți să faci sarmale într-un mediu special să fii în siguranță. Poți să faci sarmale, le congelezi, dar doar pentru consum în restaurant. Atunci da, se poate spune că avem și proceduri recunoscute de DSV. În care poți să faci mâncare și să o dezgheți, să o dai clientului pe loc, în condiții de siguranță. La sarmale să nu le păstrezi 7-8 zile, știți, adică le ții o zi, iar apoi trebuie să le dai spre consum.
Ca urmare, Gabriel Roșca recomandă clienților să aibă răbdare atunci când merg la restaurant, dacă vor să aibă parte de un meniu de calitate, cu gust bun și fără conservanți adăugați.