Masterplan velo pentru redistribuirea echitabilă a spațiului urban din Brașov
Se lucrează la elaborarea masterplanului velo, document strategic cu intenția de a transforma Brașovul într-un oraș prietenos cu biciclișt.
17 Noiembrie 2021, 16:54
În această perioadă se lucrează la elaborarea masterplanului velo, document strategic cu intenția de a transforma Brașovul într-un oraș prietenos cu bicicliști, a anunțat administrația locală.
În cadrul unei întâlniri pe această temă, organizată astăzi de către Primăria Brașov, în parteneriat cu Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public și cu firmele de consultanță implicate, experții au prezentat stadiul la care se află acest proiect.
De ce este nevoie de o redistribuire a spațiului urban din Brașov, ne-a spus primarul orașului, Allen Coliban:
„Avem pe masă o infrastructură ciclabilă care să cuprindă și să conecteze tot orașul. Proiectele despre care am mai vorbit în dezbateri anterioare sunt proiecte pe care le-am găsit în primărie, proiecte care nu asigură interconectivitatea aceasta de care avem nevoie, proiecte care luate individual au prezentat mai multe probleme, pe care am încercat să le reparăm din mers. Dar punctul de pornire pentru un Brașov ciclabil este un masterplan, o imagine de ansamblu, inclusiv cu soluții pentru punctele sensibile ale orașului”, a spus primarul Allen Coliban.
În opinia experților care întocmesc masterpanul velo, pistele pentru biciclete, trotuarele accesibilizate și un transport public cu un orar predictibil vor prelua o mare parte dintre cei care acum aleg deplasările cu autoturismele, iar creșterea parcului auto nu va mai pune presiune pe rețeaua de străzi.
În completare, primarul Allen Coliban a subliniat necesitatea elaborării unui plan cu trasee pentru biciclete care să conecteze toate cartierele Brașovului și care să îndeplinească cerințele unei circulații în condiții de siguranță.
“Avem nevoie de acest masterplan și dintr-o perspectivă a finanțărilor disponibile, pentru că vor fi în perioada următoare finanțări atât pe AFM, cât și pe POR sau PNRR. E esențial ca anul viitor noi să avem deja studii de fezabilitate pe care să le putem depune pentru finanțare”, a adăugat Allen Coliban.
Potrivit expertului în urbanism Reinhold Stadler, Masterplanul velo al Brașovului va fi construit din două rețele: una principală, de-a lungul principalelor artere de circulație, și una secundară, formată din străzi pe care să se circule cu max. 30 km/h, străzi cu acces limitat doar pentru rezidenți sau trasee alternative, cum ar fi cele în lungul cursurilor de apă.
Valoarea acestui contract este de 95.000 de lei, fără TVA, având ca termen de livrare luna februarie 2022.