Mustăcim pentru sănătate
Braşovenii sunt îndemnaţi să îşi lase mustaţă şi să doneze bani într-o campanie care are ca scop prevenirea cancerului de prostată.
13 Noiembrie 2019, 10:08
Braşovenii sunt îndemnaţi să-şi lase mustaţă şi să doneze bani într-o campanie care are ca scop prevenirea cancerului de prostată.
Campania Movember, organizată de asociaţiile 24FUN, Beard Brothers Braşov, Skirt Bike Braşov şi Hospice Casa Speranţei, cu scopul de a-i convinge pe bărbaţi să meargă la o consultaţie, la medic, se derulează pe tot parcursul acestei luni.
Colegul nostru, Răzvan Ţirea, s-a implicat în campanie, iar timp de o lună va purta mustaţă şi va încerca să strângă bani în beneficiul bolnavilor îngrijiţi de Hospice Casa Speranţei.
Campania mustăcioşilor a luat naştere în anul 2003, în Australia şi s-a răspândit, rapid, în întreaga lume. Proiectul îşi propune să atragă atenţia asupra cancerului de prostată, iar mustaţa a fost aleasă tocmai ca simbol al masculinităţii. Şi asta în condiţiile în care cancerul de prostată îi afectează doar pe bărbaţi.
Mustaţa nu mai este un trend, iar faptul că braşovenii îşi lasă, acum, mustaţa să crească atrage atenţia. Astfel, ei sunt întrebaţi, frecvent, de ce şi-au lăsat mustaţă, iar răspunsul nu face altceva decât să atragă atenţia asupra campaniei şi implict a metodelor de prevenire a cancerului de prostată.
Mustăcioşii răspândesc, astfel, ideea că bărbaţii, mai ales cei trecuţi de vârsta de 45 de ani, trebuie să meargă, cel puţin o dată pe an, la un control medical.
În plus, cei implicaţi în campanie le oferă celor interesaţi şi informaţii despre factorii care pot influenţa apariţia acestei afecţiuni, respectiv vârsta, istoricul familial, obezitatea, lispa activităţilor fizice sau fumatul.
În România, cancerul de prostată ucide, anual, peste 2000 de bărbaţi. Pe lângă acest semnal de alarmă, mustăcioşii implicaţi în campanie îşi propun şi să strângă fonduri în beneficiul bolnavilor incurabili îngrijiţi de Hospice Casa Speranţei.