Noi autobuze electrice-hibrid pe liniile 25, 28 și 41, de vineri. Regândire a traseelor RATBV, în planurile autorităților
Autobuzele au, printre altele, rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități sau sau sistem de ventilație modern, antibacterian și antivirus.
19 Noiembrie 2021, 13:38
Autobuzele au circa 12 m lungime, tracțiune hibridă,rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități sau sistem de numărare pasageri. De asemenea, sunt dotate cu sisteme moderne de monitorizare prin senzori și au asistare la frânare. Sistemul de ventilație este unul modern, antibacterian și antivirus, care în aproximativ două minute schimbă întregul volum de aer din habitaclu, a explicat directorul RATBV, Marian Geman.
"Continuăm programul de modernizare a flotei auto a RATBV (...) Este important pentru că sunt zece vehicule noi pe care le aducem în circulație, fapt care ne permite să fim mai operativi în interesul clienților. Și sunt importante și din perspectiva faptului că putem să scoatem din oraș mașinile vechi pe care le foloseam înainte, care au emisii destul de mari”, a mai spus, Marian Geman.
Potrivit autorităților, autobuzele fabricate în Franța au fost achiziționate cu suma de 13,4 milioane de lei, 98% din finanțare europeană nerambursabilă.
"Vor contribui la reducerea poluării generate de transportul public. În cifre asta înseamnă o reducere de 96.000 de kilograme de dioxid de carbon pe an pe traseele pe care aceste autobuze vor opera, undeva la 1.300 de kilograme de dioxid de azot, sunt cifre importante pentru calitatea aerului din Brașov și cred că pot fi un element de mândrie care să convingă mai mulți brașoveni să folosească transportul public. Vedem cu toții că în multe zile, la anumite moment, se produc blocaje în traficul din Brașov cauzate de numărul mare de autovehicule de pe străzi. Vrem să schimbăm această tendință și să oferim un transport public de calitate, care să fie o opțiune reală pentru cât mai mulți brașoveni”, a precizat primarul municipiului Brașov, Allen Coliban.
Parte din strategia autorităților pe viitor este și regândirea traseelor, pentru eficientizarea transportului public, mai spune edilul municipiului.
"Luăm în calcul pe termen mediu, adică în următorul an de zile, un studiu la nivelul întregului oraș care să regândească structura liniilor de transport în comun, dar acesta este un proiect de lungă durată pentru că va presupune și o modificare a informațiilor și a felului în care cetățenii folosesc transportul public. Practic, dacă știi de ani de zile că linia 50 merge în cartierul Șchei, o schimbare de genul acesta trebuie făcută cu un plan de tranziție”, a mai spus Allen Coliban.