Reguli stricte pentru cursele de navetiști care trec prin oraș
Taxă pentru fiecare oprire în oraș, doar în stațiile Regiei Autonome de Transport (RAT), iar din anul 2021, obligatoriu autobuze nepoluante sau cu motoare Euro 6. Sunt câteva dintre prevederile cuprinse în Regulamentul ce vizează transportul special al călătorilor.
28 Martie 2019, 11:55
Taxă pentru fiecare oprire în oraș, doar în stațiile Regiei Autonome de Transport, iar din anul 2021, obligatoriu autobuze nepoluante sau cu motoare Euro 6. Sunt câteva dintre prevederile cuprinse în Regulamentul ce vizează transportul special al călătorilor.
Cu alte cuvinte, un regulament pentru autobuzele care preiau muncitorii și-i transportă către firmele unde sunt angajați. În prezent sunt peste 10 operatori privați care fac astfel de curse, iar unii dintre ei opresc și pe marginea drumului pentru a prelua sau debarca pasageri.
Potrivit Regulamentului, operatorii de transport special vor putea folosi stațiile RAT, pe un traseu reglementat. Aceștia nu vor mai putea intra în Centrul istoric al Brașovului, iar autobuzele vor fi staționate peste noapte doar la firma de care aparțin. Pentru oprirea în stațiile RAT, operatorii de transport vor plăti o taxă, în funcție de norma de poluare a autobuzului.
Astfel, un autobuz cu motor EURO 2 – cel mai poluant, va plăti 1,5 lei pentru o singură oprire într-o stație, iar taxa scade în funcție de tipul motorului. În cazul mașinilor electrice, taxa va fi de doar 1 ban. În conformitate cu estimările operatorilor, aceștia folosesc 154 de stații în municipiu și au 1.743 de opriri pe zi.
În plus, în conformitate cu propunerea de Regulament, pentru anii 2019 – 2020 se vor elibera avize de traseu doar pentru autobuzele cu motoare Euro 4. În schimb, din 2021, se vor elibera avize doar operatorilor care dețin mijloace de transport cu motoare Euro 6.
Regulamentul se află în dezbatere publică, iar brașovenii care au propuneri și sugestii, le pot trimite municipalității, până în 12 aprilie.