Stau în frig și beznă, în plină iarnă!
Este vorba despre câteva familii dintr-un bloc construit în zona nouă a cartierului Tractorul.

Articol de Adina Chirvasă, 17 Februarie 2025, 16:49
Oamenii spun că au fost deconectați de la curent din 13 februarie întrucât nu ar fi plătit sume solicitate în plus de dezvoltatorul imobiliar pentru a deveni proprietari cu acte în regulă.
Asta după ce au achitat integral apartamentele în urmă cu doi-trei ani. Persoana cu care am discutat a dorit să-și păstreze anonimatul.
"Chiar dacă apartamentele sunt achitate integral și plătite între anii 2020 și 2022, atunci când a fost efectuată și recepția și predarea bunului în folosință și noi ne-am mutat, la sumele achitate în această perioadă 2020-2022, dezvoltatorul, pentru a ne face transferul de proprietate, a cerut niște sume suplimentare, deloc de neglijat. Am ales calea instanței, câțiva dintre noi, și am mers pe o acțiune de fond prin care vizăm obținerea unei decizii a instanței care să țină loc de act de proprietate. În decembrie am fost notificați printr-o înștiițare pe mail că acel contor care există în bloc privind organizarea de șantier va fi desființat, pentru că blocul este intabulat, iar cei care au plătit sumele sunt proprietari. Și celor care sunt proprietari, cu titlu de proprietate, deci au plătit, li se vor efectua contracte pe numele lor și vor fi reconectați la curent, iar noi, cei care nu suntem proprietari, nu vom mai avea curent", ne-a declarat persoana respectivă.
Au fost solicitați în plus și 30 de mii de euro, dar au existat și sume negociate, potrivit aceleiași surse. Unii dintre locatari au ajuns din nou în instanță, cu o altă cerere.
"Am înaintat o altă acțiune, o ordonanță președințială, prin care am obținut hotărâri executorii, eliberate de Tribunalul Brașov, prin care îi obligă să mențină racordate la electricitate apartamentele afectate, până la soluționarea cauzei. Noi, cele câteva familii, am rămas în beznă din 13 februarie. Suntem în plină iarnă. Dacă s-ar fi întâmplat, deși dureros era și vara, dar dacă s-ar fi întâmplat pe perioada verii, ar mai fi fost acceptabil pentru că nu e nevoie de căldură, ziua e lungă. Considerăm că este un șantaj aici, o constrângere de a accepta plata unor sume suplimentare și încălcarea aceasta a hotărârilor judecătorești pe care noi le-am câștigat în instanță, încălcare cu bună-știință", ne-a povestit femeia care a dorit să-și păstreze anonimatul.
Contactați pentru un punct de vedere, reprezentanții dezvoltatorului ne-au transmis că îl vor trimite redacției în scris. Potrivit acestora, dezvoltatorul se află în procedura de concordat preventiv și prin planul de restructurare omologat de către judecătorul sindic a fost nevoie de renegocierea condițiillor atât cu furnizorii, cât și cu clienții, respectiv prețurile antecontractelor de vânzare-cumpărare. Au fost deja 80% dintre clienți care au semnat acte adiționale, potrivit reprezentanților firmei.
Redăm mai jos, în totalitate, punctul de vedere al dezvoltatorului:
"În urma unor informații inexacte apărute în spațiul public, subscrisa Qualis Properties S.A., aflată în procedura de concordat preventiv, dorește să clarifice situația semnalată de unii dintre locuitorii ansamblului Qualis II cu privire la furnizarea energiei electrice. În ceea ce privește enunțurile cu privire la atitudinea presupus șicanatorie a subscrisei în vederea unei potențiale legături între furnizarea de utilități și semnarea unor acte adiționale, facem următoarele precizări:
- pe de-o parte prin planul de restructurare omologat de către judecătorul sindic, societatea Qualis Properties S.A. are obligația de a renegocia condițiile comerciale atât cu furnizorii, cât și cu clienții, respectiv prețurile antecontractelor de vânzare-cumpărare. Această măsură este una esențială viabilității planului și a fost necesară pentru a evita vânzarea apartamentelor cu mult sub valoarea de piață, fapt ce ar conduce la pierderi financiare semnificative pentru creditori. Astfel, aceste negocieri comerciale s-au purtat și se poartă în continuare deschis și transparent prin intermediul administratorului concordatar, CITR filiala București. Viabilitatea acestor măsuri este certă, dovadă stă procentul de aproximativ 80% dintre clienții care până în prezent au ales să ne acorde încrederea în continuare și au semnat acte adiționale.
- conform prevederilor antecontractelor, proprietatea și folosința apartamentului se transferă deodată, la semnarea contractului de vânzare-cumpărare final. Cu toate acestea, pentru a veni în sprijinul clienților, Qualis Properties S.A. a permis accesul clienților anticipat și necondiționat la apartamente – în special pentru efectuarea anumitor amenajări și mobilier, demersurile pentru intabulare fiind în curs de realizare la acel moment.
- Pe durata acestei perioade tranzitorii, deși nu există o obligație contractuală, societatea a furnizat energie electrică (în scopul menționat) printr-un branșament provizoriu, atâta timp cât acesta a fost activ. Faptul că unii dintre clienți au optat să locuiască, ba chiar să închirieze aceste imobile fără să le dețină în proprietate este un fapt pe care nu dorim să îl comentăm. Am dori însă să precizăm faptul că pe o perioadă de aproximativ doi ani, clienții au folosit aceste imobile fără a achita nici un fel de cheltuieli comune (administrație, apă/canal, lift, curățenie, gunoi menajer, iluminat spații comune etc).
- După finalizarea intabulării apartamentelor, societatea a realizat toate demersurile necesare pentru obținerea aprobărilor pentru branșamentele individuale definitive pentru apartamentele din bloc.
- Ca urmare a acestui fapt, în luna decembrie 2024, toți clienții au fost notificați cu privire la sistarea furnizării energiei electrice din rețeaua provizorie. Această măsură era necesară pentru trecerea la branșamentele definitive individuale. În pofida acestei notificări, din păcate, nu toți clienții au efectuat diligențele necesare pentru semnarea contractelor de furnizare, fapt care a condus la lipsa alimentării cu energie electrică pentru o parte mică dintre aceștia.
- Mai arătăm că nu există o legătură directă între litigiile aflate pe rol, fie cele inițiate de către clienți, fie cele deschise de societatea noastră, și situația generată de conectarea și punerea în funcțiune a branșamentelor definitive. Justiția este singura în măsură să se pronunțe asupra dosarelor aflate pe rolul instanțelor, iar noi ne angajăm să respectăm toate deciziile definitive. În același timp, rămânem deschiși unei soluționări amiabile a oricăror neînțelegeri, oferind clienților noștri sprijin și disponibilitate pentru dialog, această fiind una dintre devizele echipei noastre".