Tuneluri forate prin tehnologie de ultimă generație, la Ormeniș și Homorod (AUDIO)
Contractul de execuție pentru lucrări are o valoare de aproape 3 miliarde de lei.
26 Iulie 2021, 09:30
Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea 2 Apața – Cața, prevede și execuţia a două tuneluri gemene, Ormeniş şi Homorod.
Acestea care vor fi realizate prin tehnologia TBM - Maşina pentru forat tuneluri, o premieră în România.
„Este cel mai mare proiect de infrastructură de transport care se desfășoară acum în România. Este un proiect extrem de complex - cam 80% din lungimea acestui proiect se desfășoară pe un nou amplasament. Sunt lucrări de mare anvergură, sunt tuneluri care însumează, în total, 24 de km de linie; lucrări de artă importante, poduri, viaducte, pasaje superioare”, a spus directorul CFR Brașov, Adrian Pintea.
Această soluție de forare, de ultimă generație, a fost prezentată astăzi de către Asocierea Railworks - care şi-a adjudecat lucrarea, împreună cu producătorul maşinilor de forat (compania germană Herrenknecht), în cadrul unui eveniment care a avut loc la Aula Universității Transilvania.
La prezentare au asistat toți factorii implicaţi în implementarea proiectului (audio atașat).
Proiectul, finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și co-finanțat de la bugetul de stat, este unul dintre cele mai importante proiecte de modernizare pentru infrastructura de transport feroviar din România.
Obiectivul general al reabilitarea liniei de cale ferată Brașov-Sighișoara, componentă a coridorului Rin-Dunăre, pentru creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la un 160 km/h și a trenurilor de marfă la 120 km/h.
Contractul de execuție pentru lucrări are o valoare de aproape 3 miliarde de lei.