Zona centrală, sufocată de mașini. Soluții pentru un oraș mai verde
Chiar dacă prețurile pentru locurile de parcare au fost majorate în cele mai multe municipii din România, zonele centrale din marile orașe sunt sufocate de autoturisme.
30 Mai 2021, 12:23
Chiar dacă prețurile pentru locurile de parcare au fost majorate în cele mai multe municipii din România, zonele centrale din marile orașe sunt sufocate de autoturisme. Brașovul nu face excepție. Acest lucru se observă și dintr-un un studiu realizat de yeParking, în luna februarie, privind zonele cele mai solicitate de staționare de șoferii înscriși în aplicația menționată.
„Cele mai multe parcări se efectuează în centrul oraşului. 38,7% dintre şoferi caută zilnic un loc de parcare acolo şi îşi petrec, în medie, undeva la 10-15 minute pentru a căuta un loc de staţionare. Pe de altă parte, tot pe Braşov, am observat că foarte căutate sunt şi locurile din: Centrul Civic, pentru 22,2 % dintre conducătorii auto, în Astra cu 20,1%, Bartolomeu Nord cu 10,8% şi Tractorul cu 8,4%''. a explicat Ștefan Păscuță, PR Manager yeParking.
Cei care au realizat acest studiu în traficul brașovean le recomandă autorităților locale să lucreze pe viitor mai mult cu mediul privat, pentru a identifica oportunități de a rezolva problema locurilor de parcare. Există numeroase zone sau spații care se pot transforma, de pildă, peste noapte în parcări rezidențiale. Cum ar fi cele ale centrelor comerciale, care în proporție de 80% rămân goale pe timpul nopții, potrivit lui Ștefan Păscuță care a mai adăugat că: „În marile orașe din Europa, autoritățile încurajează parksharingul, oferă beneficii șoferilor care își lasă mașinile în parcări de tip park&ride sau donează permanent veniturile obținute din taxele de staționări către proiecte pentru comunitate și aici vorbim, poate, de construirea de spitale sau de școli. De aceea noi propunem principiul "Eficientizăm mai mult și construim mai puțin''. Majorarea tarifelor de parcare din zonele centrale, în speranța decongestionării traficului, este una dintre soluții, dar nu ar trebui să fie și singura. Municipalitățile își pot deschide orizonturile, să găsească și să implementeze alternative, în folosul activ al comunității''.
O astfel de alternativă, gratuită, de a încuraja parksharingul atât pentru parcările de domiciliu cât și pentru cele private ar fi ca cei care își distribuie locul de parcare către comunitate să aibă parte de diverse beneficii, este sugestia celor de la yeParking.
Primăriile pot să încurajeze astfel utilizarea transportului alternativ sau staționarea în parking-urile din jurul zonelor centrale, oferind discount-uri și subvenții celor care contribuie prin parksharing.
yeParking este aplicație de parksharing din România care ajută șoferii să găsească locuri de parcare în diferite orașe din țară: Cluj - Napoca, București, Iași, Brașov sau Oradea fiind doar câteva dintre ele.