A patra “cârtiță” a început să sape unul dintre tunelurile pentru viitoarea line de cale ferată Brașov-Simeria
„Cârtița” Konstantina, de 1.500 de tone și 100 de metri lungime, a început să sape în panta dealului situat la 4 km vest de Racoș.
Articol de Adina Chirvasă, 31 Decembrie 2024, 13:34
Al patrulea utilaj care forează un tunel pe șantierul dintre Apața și Cața a fost pornit, a anunțat constructorul care efectuează lucrarea.
Tunelurile se află pe firul viitoarei linii de cale ferată Brașov-Simeria, parte din Coridorul Rin-Dunăre, tronsonul Brașov-Sighișoara.
„Cârtița” Konstantina, de 1.500 de tone și 100 de metri lungime, a început să sape în panta dealului situat la 4 km vest de Racoș.
Un astfel de utilaj poate să foreze tuneluri cu o viteză medie de 10-15 metri pe zi, timp șase zile pe săptămână, urmate de o zi de întreținere.
Konstantina s-a alăturat mașinii de foraj Alexandra, care a început lucrul la jumătatea lunii octombrie și acum este deja înăuntrul muntelui.
Cele două mașini de foraj vor săpa o pereche de tuneluri de câte 5 km în direcția Homorod.
Acestea continuă perechea de tuneluri sudică, în lungime de aproape 7 km, unde utilajele Varvara și Eleni au început lucrările în primăvară și au ajuns deja în adâncul muntelui, în direcția Apața.
Tunelurile vor fi interconectate prin 13 galerii de legătură, cu o lungime totală de 600 metri liniari pentru tunelurile Ormeniș, respectiv 10 galerii de legătură, cu o lungime totală de 400 metri liniari pentru tunelurile Homorod.
Pasajele subterane Ormeniș/Homorod vor consta fiecare din două tuneluri feroviare cu câte o linie de cale ferată.
Distanța dintre cele două tuneluri forate va fi variabilă și este planificată să fie între 30m în apropierea zonelor de intrare și 70m în apropierea zonei de suprasarcină înaltă.
Tunelurile se află pe firul viitoarei linii de cale ferată Brașov-Simeria, parte din Coridorul Rin-Dunăre, tronsonul Brașov-Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană.