Atenție la falsele promoții, în perioada reducerilor de vară, avertizează reprezentanții ANPC
Reducerile de vară au început. Mare atenție, însă, la capcanele falselor promoții, avertizează reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
06 August 2022, 12:53
Reducerile de vară au început. Mare atenție, însă, la capcanele falselor promoții, avertizează reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora – soldare, lichidare, vânzări promoționale – trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicare a prețurilor.
Consumatorii trebuie să se informeze cât mai bine asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, spune directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel, citat de AGERPRES.
Potrivit acestuia, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.
Orice anunţ de reducere de preţ trebuie efectuat vizibil, fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile “preţ nou”, “preţ vechi”.
La finalizarea unei comenzi online, verificaţi dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul.
“Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei (“soldare/soldări/solduri”, “lichidare”, “promoţii” etc.), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai “în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, a explicat Paul Anghel.
În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea acestuia.
Pe de altă parte, mai spune Paul Anghel, consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online, iar în cazul în care acesta consideră că drepturile i-au fost încălcate, să sesizeze orice abatere la ANPC.
Sursa foto: arhivă / pixabay.com