Ce se întâmplă dacă nu semnăm un nou contract pentru furnizarea energiei electrice?
În cazul clienṭilor casnici care nu au încheiat cu un furnizor un contract concurenṭial cu intrare în vigoare până la această dată, consumul de energie electrică se va factura de către furnizori cu un preṭ egal cu cel din oferta de serviciu universal.
07 Iunie 2021, 16:42
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei recomandă semnarea unui nou contract cu furnizorul de energie electrică.
În situaţia în care clientul casnic nu a încheiat un nou contract de furnizare a energiei electrice în regim concurențial sau în regim de serviciu universal cu un alt furnizor de ultimă instanță, furnizarea energiei electrice va fi asigurată de către furnizorul actual, în baza contractului pe care clientul îl are deja încheiat.
Începând cu data de 1 iulie 2021, în cazul clienṭilor casnici care nu au încheiat cu un furnizor un contract concurenṭial cu intrare în vigoare până la această dată, consumul de energie electrică se va factura de către furnizori cu un preṭ egal cu cel din oferta de serviciu universal în vigoare începând cu data de 1 iulie 2021.
În ceea ce priveşte contractarea şi condiţiile de furnizare a energiei electrice, este de reținut că opţiunea clientului casnic este de a schimba doar furnizorul. Instalaţia de alimentare cu energie electrică la care este racordat locul de consum rămâne aceeaşi şi implicit operatorul acesteia rămâne neschimbat, indiferent de furnizorul de energie electrică pe care îl alege şi cu care încheie un contract aferent furnizării energiei electrice în regim concurenţial sau de serviciu universal. În consecință la schimbarea furnizorului nu există niciun risc de deconectare.