De Paște, românii au cheltuit aproape dublu pe mâncare, dar mai puțin pe jucării
Vânzările de alimente şi servicii specifice sărbătorii Paştelui au crescut cu aproape 40% faţă de anul trecut.
20 Aprilie 2023, 18:14
Vânzările de alimente şi servicii specifice sărbătorii Paştelui au crescut cu aproape 40% faţă de anul trecut.
Românii au cheltuit aproape dublu la brutării, măcelării sau la magazinele locale şi de cartier, arată un studiu citat de Agerpres.
Singura reducere de buget a fost făcută la jucării. Dacă în 2022, se înregistra o tranzacţie medie de 220 de lei, anul acesta, românii au plătit, în medie, câte 180 lei de fiecare dată când au cumpărat jucării pentru copii.
Pe de altă parte, au cheltuit cu 19% mai mult la frizerii şi saloane de înfrumuseţare şi cu 53% mai mult la magazinele cu produse cosmetice.
Chiar şi la spălătoriile auto, românii au plătit cu 13% mai mult decât anul trecut.