Părinţii au la dispoziţie un serviciu de asistenţă pediatrică nonstop numit PediTel
Părinţii au la dispoziţie un serviciu de asistenţă pediatrică nonstop, numit PediTel. Ei pot primi sfaturi de la medici specialişti despre cum să intervină în cazul unor boli uşoare ale copilului, evitând astfel aglomerarea camerelor de gardă ale spitalelor.
24 Aprilie 2022, 09:40
Medicii care preiau apelurile la PediTel oferă doar sfaturi pentru situaţii care nu pun viaţa copilului în pericol, iar prin linia telefonică fondatorii acestui serviciu îşi propun să facă şi educaţie medicală.
Cristina Grigore, coordonatorul PediTel:
Cred că în România nu avem o politică naţională privind prevenţia şi încercăm foarte mult, prin absolut toate intervenţiile pe care le au medicii noştri, să ajute părintele să înţeleagă că este mai uşor să prevenim decât să tratăm. Undeva între 75 şi 79% din apelurile preluate de către serviciul PediTel sunt sfaturi medicale aplicabile acasă, în deplină siguranţă pentru copil, şi direcţionarea către unităţile de primiri urgenţă - sub 10%, iar 112 - sub 2%. Am încercat să facem partea de educaţie, să fim un suport la îndemâna părintelui 24/7, funcţionăm ca o cameră de gardă, dar de data aceasta online, dar nu pentru urgenţe.
PediTel a fost înfiinţat în anul 2014 de către Fundaţia Părinţi din România, iar echipa formată din 25 de medici pediatrici specialişti a ajutat gratuit de atunci şi până prezent, prin intermediul call-centerului, 450.000 de copii. PediTel poate fi apelat la numărul 1791.