Proiectele legilor Educaţiei intră în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ
Comisia pentru învăţământ urmează să elaboreze un raport cu privire la legile Educației până la data de 26 aprilie.
19 Aprilie 2023, 08:22
Proiectele legilor educaţiei intră astăzi în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor, care urmează să elaboreze un raport cu privire la acestea până la data de 26 aprilie, informează Radio România Actualități.
Ieri a fost ultima zi de depunere a amendamentelor, după ce, săptămâna trecută membrii comisiei au avut întâlniri cu reprezentanţi ai profesorilor, părinţilor, elevilor şi studenţilor, precum şi cu membri ai comunităţilor academice şi de afaceri şi cu autorităţile locale.
Social-democraţii propun ca evaluarea să fie făcută printr-un singur examen şi să nu se mai ţină cont de procentul privind mediile claselor gimnaziale pentru calculul mediei generale.
Natalia Intotero, preşedintele Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor, vine cu o soluţie pentru liceele care doresc să organizeze clase cu un anumit profil:
„Pot să se organizeze astfel de clase cu un examen de aptitudini; în prealabil, subiectele să fie făcute la nivel naţional. Această probă de competenţe să fie dată înaintea examenului de evaluare; declaraţi admişi cei în baza unor rezultate, în ordine descrescătoare”.
Social-democraţii doresc inclusiv un examen de bacalaureat accesibil, cu o singură limbă străină la proba orală, iar la proba scrisă examen diferenţiat, în funcţie de profil.
Din opoziţie, USR a depus peste 200 de amendamente la proiectele noilor legi ale Educaţiei.
Senatorul Ştefan Pălărie spune că acestea vin în urma dezbaterilor cu societatea civilă:
“Nu putem vorbi despre reformă în educaţie atâta vreme cât copii care nu îşi pot permite meditaţii sunt abandonaţi de un sistem care introduce un examen de admitere discriminatoriu la licee. Nu putem vorbi despre o reformă fără o soluţie reală la problema meditaţiilor din ţară şi a sărăciei din ţară, precum soluţia dată de USR - «Şcoala de la opt la cinci»”.