Reguli noi pentru companiile care fac transport de mărfuri în ţările membre UE, de azi
Pachetul Mobilitate a fost aprobat în 2020 şi cuprinde modificări ale legislaţiei în transporturile internaţionale de mărfuri.
21 Februarie 2022, 16:24
Începând de astăzi intră în vigoare reguli noi pentru companiile care fac transport de mărfuri în ţările membre ale Uniunii Europene. Potrivit unei prevederi din noul Pachet de Mobilitate, camioanele trebuie să revină acasă la fiecare două luni. Sunt afectaţi transportatorii din estul Europei, inclusiv cei români, care lucrează în vest.
Potrivit Radio România Actualități, pachetul Mobilitate a fost aprobat în 2020 şi cuprinde modificări ale legislaţiei în transporturile internaţionale de mărfuri, care să le asigure mai multe drepturi şoferilor care lucrează departe de casă.
Cea mai dură regulă, care a stârnit protestele companiilor din estul Europei şi un proces la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, este obligaţia de a întoarce camionul la centrul operaţional al firmei la fiecare opt săptămâni. Este o lovitură pentru firmele româneşti de transport care lucrează în ţările din centrul şi mai ales vestul Europei, o prevedere pe care transportatorii români o consideră drept discriminatorie şi care va duce la creşterea costurilor operaţionale şi chiar ieşirea de pe piaţă.
„Aceste camioane care trebuie să vină 60.000 la 60 de zile înseamnă că vom avea cel puţin 1.000 de camioane pe zi care vor intra în România şi trebuie spus că aceste camioane nu fac o zi din Europa de Vest şi pe urmă se duc înapoi, ci dacă vin din Spania sau din Europa de Vest, Franţa sau Belgia fac două, trei zile până ajung în România; de obicei, dacă aduc camionul acasă îi mai fac ceva întreţinere, reparaţie şi îl vor duce înapoi. Numai prin perspectiva operatorilor de transport român, capacitatea de transport oferită de noi Europei de Vest se va diminua cu minim 10%”, a spus Radu Dinescu, secretar general Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România.
Următoarea modificare a legislaţiei pentru toate statele membre va intra în vigoare din 21 mai şi impune autorizarea microbuzelor uşoare cu capacitate de transport între 2,5 şi 3,5 tone.