Tot mai multe tentative de fraudă în numele Băncii Naționale a României
Reprezentanții Băncii Naționale a României atrag atenția că în ultima perioadă s-au înmulțit apelurile telefonice, mesajele și site-urile false, care imită imaginea instituției și prin care sunt cerute date personale.

Articol de Adina Chirvasă, 10 Aprilie 2025, 14:32
Alți atacatori au solicitat instalarea de aplicații, deschiderea de linkuri sau autorizarea unor acțiuni pe telefon prin amprentă. Aceste încercări vizează furtul de identitate, instalarea de programe malware sau efectuarea de tranzacții financiare în numele dumneavoastră, potrivit sursei citate.
„Reiterăm faptul că Banca Națională a României nu solicită niciodată, prin e-mail, telefon, mesaje text sau mesaje instant, date cu caracter personal sau alte informații confidențiale despre credite, carduri sau conturi bancare, nici efectuarea unor transferuri de bani. De asemenea, reprezentanții BNR nu cer informație cu privire la veniturile personale, credite solicitate, aprobate, acordate de BNR sau alți creditori, profesioniști sau alte aspecte de natură financiară. Dacă se prezintă oportunități de investiții sau de obținerea unor câștiguri rapide, facile și consistente, cel mai probabil este un atac de tip spoofing. În cazul în care ați fost contactat sau ați interacționat cu astfel de materiale sau site-uri false, vă recomandăm să nu furnizați date personale și să raportați imediat aceste situații autorităților competente”, a declarat ec. Dorin Puiu, eprezentant al Agenției Brașov a BNR.
Reprezentanții BNR subliniază că toate comunicările oficiale ale Băncii Naționale a României în mediul online se realizează exclusiv prin website-urile bnr.ro, bnro.ro și conturile instituției pe rețelele sociale LinkedIn, X, Instagram și YouTube. ghiduri despre cum vă puteți proteja în mediul online sunt disponibile pe website-ul Directoratului Național de Securitate Cibernetică – dnsc.ro.
Citește și: Impozite mai mari cu până la 400% pentru mai mulți proprietari din Brașov