„Abordări moderne în logopedie şi consiliere psihopedagogică”, la Brașov
Peste 200 de logopezi și consilieri școlari din țară și din străinătate participă la cea de-a doua ediție a Conferinței Internaționale „Abordări moderne în logopedie şi consiliere psihopedagogică”.
Articol de Adina Chirvasă, 24 Mai 2024, 18:14
Peste 200 de logopezi și consilieri școlari din țară și din străinătate participă la cea de-a doua ediție a Conferinței Internaționale „Abordări moderne în logopedie şi consiliere psihopedagogică”. Una în care vor discuta și despre cum se adaptează cerințelor unei societăți în care copiii sunt afectați de expunerea prelungită la telefoane sau tablete.
Exemple ne-a dat organizatorul evenimentului, Mariana Ranga, care este și logoped:
„Ei sunt mult mai dornici de o activitate mai activă, nu repetitivă, întrucât ei sunt obișnuiți și din partea digitală cu această intervenție și de acest impact al cuvintelor și al informațiilor cât mai rapid obținute, pentru că au contact cu informația digitală încă de mici și atunci ei nu au răbdarea necesară să mai facă aceleași tehnici de terapie logopedică. Sunt din ce în ce mai mulți, pentru că se merge foarte mult pe a sta în fața unui ecran, unde comunicarea interactivă cu celălalt nu mai există, se reduce partea de interacțiune verbală cu părinții sau cu ceilalți copii, frați sau surori, chiar și cu bunicii, pentru că de multe ori și bunicii îi lasă în fața unui ecran”.
Specialiștii vor discuta și despre tehnici care și-au dovedit eficacitatea. Una dintre ele este metoda Feuerstein, despre care ne-a spus mai multe președintele Asociației Feuerstein România „Deschide-ți mintea”, conf.univ.dr. Otilia Todor
„Din Brașov a pornit în România un program psihoeducațional extrem de valoros, cunoscut sub numele de programul de îmbogățire instrumentală Feuerstein. Este o metodă structurată, validată științific. Datorită faptului că părinții sunt extrem de ocupați și solicitați, această interacțiune naturală, domestică și firească nu se mai realizează cu aceeași disponibilitate, posibilă cu mulți ani în urmă. Profesorul Feuerstein a creat aceste instrumente în perioada unei crize mondiale, după cel de-al Doilea Război Mondial, când, cu ajutorul acestor exerciții și jocuri specifice, a reușit să reechilibreze emoțional și cognitiv supraviețuitorii celui de-al Doilea Război Mondial. De atunci, am realizat că prin acele instrumente și jocuri noi putem, în școli sau în centrele de educare și formare a copiilor, să suplimentăm această lipsă de interacțiune a copiilor cu părinții lor”.
Dincolo, însă, de aceste abordări, în sistemul școlar de stat cea mai importantă problemă rămâne numărul mic de specialişti raportat la numărul populaţiei şcolare.
Sunt 110 consilieri şcolari şi 27 de logopezi pentru tot județul. Însă, spun organizatorii conferinței, Brașovul stă mai bine la acest capitol față de alte județe.