Cauciucurile de iarnă, între legalitate şi obligativitate
Conducerea mașinii pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, polei sau gheață, fără ca autoturismul să fie dotat cu anvelope de iarnă, constituie contravenție.
11 Octombrie 2019, 15:15
În ultimele zile, vremea s-a răcit considerabil, iar la munte am avut deja parte de prima ninsoare la început de octombrie. Tocmai de aceea, spun specialiştii, poate ar fi bine să luăm, cât de curând, în calcul, înlocuirea anvelopelor de vară cu cele pentru sezonul rece.
Potrivit Codului Rutier, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii, începând cu data de 1 noiembrie, când, calendaristic, debutează sezonul rece, ci doar în cazul în care se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Această obligativitate a intrat în vigoare, în România, din 2011.
Totodată, foarte mare accent se pune, în această perioadă şi pe verificarea sistemelor de încălzire şi dezaburire, dar şi pe pregătirea autovehiculelor pentru sezonul rece.
Cauciucurile de iarnă sunt construite special pentru a face faţă şofatului în condiţiile dificile, caracteristice iernii, precum zăpadă, gheaţă, polei, iar experţii în domeniu sunt de părere că se comportă mult mai bine decât cauciucurile de vară, atunci când temperatura aerului scade sub valoare de + 7 grade Celsius.
Tocmai de aceea trebuie să cumpărăm anvelope doar de la comercianţi autorizaţi, deoarece pe cauciuc sunt trecute toate detaliile tehnice.
Conducerea mașinii pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, polei sau gheață, fără ca autoturismul să fie dotat cu anvelope de iarnă, constituie contravenție.
Astfel, șoferii riscă să rămână fără certificat de înmatriculare și să plătească amenzi substanţiale.