Cum își poate crește veniturile Aeroportul Brașov
Deocamdată acestea sunt mult sub nivelul cheltuielilor de funcționare.
Articol de Camelia Vlad, 30 August 2024, 18:01
Cu ocazia sosirii pe Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav a pasagerului cu numărul 200.000, moment marcat astăzi printr-un moment festiv, conducerea obiectivului aeroportuar spune că acționează constant pentru creșterea numărului de pasageri, nu doar pentru sporirea notorietății, ci și pentru asigurarea veniturilor din surse proprii.
Iar acest obiectiv va putea fi realizat în primul rând prin prezența la Brașov și a altor companii aeriene de linie, pe lângă cele două existente, Wizz Air și Fly Lili, după extinderea platformei de îmbarcare-debarcare, spune directorul aeroportului, Constantin Albu:
"Suntem într-o continuă creștere și alte companii sunt interesate să deschidă noi destinații, așa cum își doresc și cetățenii din Brașov și împrejurimi. Wizz Air anunțase încă o cursă de Londra din octombrie, dar, deja a devansat termenul și se întâmplă în septembrie cea de-a 4-a frecvență pe ruta Brașov - Luton și retur. Deja și Fly Lili a anunțat destinația de Istanbul cu trei frecvențe săptămânale dus-întors. Mai sunt și alte companii interesate".
Momentul în care veniturile să fie egale cu cheltuielile de funcționare ar putea veni la atingerea pragului de 700.000 de pasageri. De asemenea, o sursă de venit binevenită ar fi închirierea totală a spațiilor comerciale din incintă. Deocamdată, pentru cele mai mari dintre acestea, printre care cel pentru restaurant, de 200 de metri pătrați, nu pare să existe interes.
Directorul Constantin Albu ne oferă detalii:
"Spațiile din aeroport, cele pentru duty-paid, snack-bar, închirieri, rent a car, companii turistice, le-am scos în trei rânduri la închiriere. O parte s-au dat de la prima strigare, o altă parte, în completare, a venit la a doua licitație. Acum reevaluăm spațiile de duty-paid și restaurant, pentru că sunt niște spații mai mari ca suprafață, iar tariful de plecare este undeva mai sus".
O soluţie ar fi aducerea la Braşov a unei companii care are activităţi similare de alimentaţie publică şi pe alte aeroporturi, mai spune directorul aeroportului. Până atunci, pasagerii se pot bucura de sucuri, apă minerală și dulciuri de la automatele existente în terminal, iar de sandwich-uri și cafea de la unul dintre standurile deja închiriate.
La ce prețuri, ne spune managerul firmei, Ionela Dobria:
"Avem sandvișuri ambalate direct de la furnizor. În primele zile de deschidere am avut prețuri promoționale și urmează să se actualizeze, dar nu vor depăși 25 lei. Apa este 11 lei, restul nu sunt la reducere, momentan am pus doar pentru sandvișuri. Oamenii au fost foarte încântați, chiar astăzi am avut cel puțin pentru zborul de Londra vânzare foarte mare pe sandvișuri și cafea. Cafeaua am văzut că este agreată de client și le place foarte mult. O pregătim la un espressor profesional și costă de la 21 de lei, depinde de natura ei".