Cum ne alegem furnizorul de energie în următoarea perioadă?!
La ce trebui să fim atenți atunci când folosim comparatorul de tarife?
11 Ianuarie 2021, 10:47
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie a prelungit până la 31 martie 2021 perioada în care consumatorii casnici pot încheia contracte de furnizare a energiei pe piaţa concurenţială. Cu toate acestea, de câteva zile, cetățenii întăresc rândurile la ghișeele companiilor de furnizare a energiei electrice, îngrijorați, după cum ne-au spus câțiva brașoveni, că le vor fi schimbate contractele, cu tarife mult mai mari față de cele din contractul anterior.
Mai mulți dintre cetățenii cu care am stat de vorbă au recunoscut că nu au suficiente informații, că au aflat de pe canalele media „câte ceva”, și de aceea s-au prezentat la ghișeul companiei Electrica, în primul rând să se informeze, dar și să încheie un nou contract dacă termenii contractuali le vor fi pe plac. Unii nu înțeleg, totuși, de ce plătesc diferențiat, în condițiile în care „curentul vine pe aceeași sârmă”.
Am stat și noi de vorbă cu specialiști din companie, pentru informații în acest sens. Astfel am aflat că prețul de distribuție a energiei electrice este același, dar diferă tariful stabilit de furnizor, în funcție de pachetul de servicii pe care acesta îl oferă. Specialiștii ne-au recomandat consultarea comparatorului de oferte-tip de furnizare a energiei electrice, de pe platforma online a Autorității Naționale de Reglementare în Energie – anre.ro. Abia apoi să ne decidem cu cine vom încheia un nou contract de furnizare a elergiei electrice.
La ce trebui să fim atenți atunci când folosim acest comparator de tarife?
Dacă prețul de distribuție este același, trebuie să analizăm costul final oferit de companiile cu servicii în energie și în funcție de serviciile oferite, precum și de infrastructură. Printre altele, dacă furnizorul are casierii pentru plata facturilor, modul în care sunt trimise facturile către consumatori – online sau prin poștă - deoarece costurile sunt diferite. Este importantă și perioada de plată, pentru că unele companii au stabilit 30 de zile, altele 45 de zile ca perioadă de plată a facturilor fără costuri suplimentare sau până la suspendarea furnizării energiei în caz de neplată. Iar toate aceste detalii le putem afla din ofertele postate pe anre.ro, la secțiunea comparator de tarife (www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife).
Fiecare consumator trebuie să completeze judeţul în care se află, consumul din ultima factură şi valoarea ei, pentru a o putea compara cu noile oferte.