De luni, circulă pe străzile Brașovului un autobuz electric și un troleibuz
Mergeți cu autobuzul 36? De luni veți urca și într-un autobuz electric. Folosiți des autobuzul 2? Tot de luni, veți merge și cu un troleibuz pe această linie.
18 Mai 2020, 14:48
Mergeți cu autobuzul 36? De luni veți urca și într-un autobuz electric. Folosiți des autobuzul 2? Tot de luni, veți merge și cu un troleibuz pe această linie. Vorbim despre doar două autovehicule RAT ecologice, care au intrat deja în flota RAT Brașov. Asta pentru cu urmează să mai vină și altele. Practic, printr-un proiect european, municipalitatea a cumpărat de la o firmă din Polonia 26 de troleibuze, iar de la o firmă din Cehia – 52 de autobuze electrice. Și acestea nu sunt toate:
„Mai avem și o procedură de licitație care se derulează astăzi pentru autobuze mici pentru centrul istoric, pe care sperăm să o definitivăm, mai discutăm și cu Ministerul Dezvoltării. Prin acest fel cred că reușim să facem un lucru bun din punct de vedere a ceea ce înseamnă reducerea poluării și problematica de mediu”, a spus George Scripcaru, primarul municipiului Brașov.
Practic, în prezent, flota RAT Brașov cuprinde 290 de mașini. Zilnic sunt operate 180. Troleibuzul nou are 18 metri și este articulat. Autobuzul electric are 12 metri. Ambele vehicule, pe lângă facilitățile oferite, dispun și de USB-uri pentru încărcarea telefoanelor, de exemplu. Autobuzele electrice și troleibuzele vor înlocui treptat autobuzele mai vechi, iar directorul RAT dă asigurări că vor funcționa fără probleme, chiar și în perioadele geroase.
„Troleibuzul este gândit să meargă independent față de rețea în anumite porțiuni unde nu există rețea. Are o autonomie minimă garantată de 5 km. Are o capacitate de transport de 137 de pasageri. Autobuzul electric are o capacitate de transport de 102 persoane. Are o capacitate a bateriilor de 264 de kW/ h care înseamnă o autonomie minimă garantată în cele mai proaste condiții de 200 de km”, a spus George Cornea, director RAT Brașov.
Ar mai fi nevoie și de 15-20 de șoferi, dar reprezentanții RAT Brașov spun că nu sunt probleme cu personalul acum. Contractul pentru troleibuze a avut o valoare de 92 milioane lei, cu tot cu TVA, și a fost depus de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, în parteneriat cu Municipalitatea. Pentru un prim lot de autobuze electrice, contractul are o valoare de peste 75 milioane lei, fără TVA, cu bani de la Administrația Fondului pentru Mediu. Al doilea lot, de 20 de autobuze, intră într-un alt contract, cu o valoare de peste 72 de milioane lei, bani accesați în parteneriat cu același minister.