Efectele ordonanței ”trenuleț” în spitalele publice
Ordonanţa „trenuleţ” afectează atât angajaţii cât și activitatea din spitalele publice.
Articol de Camelia Vlad, 09 Ianuarie 2025, 14:22
Problemele se vor ivi mai ales după blocarea posturilor care vor râmâne vacante, fie în urma migrării unora din personalul medical spre alte locuri de muncă, fie prin pensionarea lucrătorilor, a explicat managerul Spitalului Județean Brașov, Emil Mailat:
”Trăim cu o temere că în decursul anului 2025 vom intra într-un deficit de personal, deoarece avem persoane care vor ieși la pensie și nu le vom putea înlocui. Avem o problemă în special pe ce înseamnă personalul TESA, personalul de îngrijiri medicale - infirmiere, îngrijitoare, iar la nivel de doctori, încă încercăm să identificăm cea mai bună soluție pentru a scoate posturile la concurs pe posturile vacante, dar cel mai mult ne este frică pe partea de personal medical, medical auxiliar și personal TESA”.
Cu deficit de personal se confruntă și Maternitatea Brașov, potrivit managerului unității, Ciprian Carapcea:
”Noi sperăm măcar prin memorandum la Guvern să mai putem avea portița de a angaja personal care e deficitar. Ca personal medico-sanitar, deficiențele sunt pe zonele de bloc operator, de spitalizare de zi. (...) Numeric încă n-am făcut o centralizare, dar undeva la 25-30 de asistenți medicali și îngrijitori. Plus, fluctuațiile care au mai avut loc în perioada ultimului semestru din anul precedent”.
Voucherele de vacanță cu valoare înjumătățită față de anul precedent și neplata orelor suplimentare sunt alte nemulțumiri ale angajaților din sistemul sanitar.
Reamintim că ordonanța „trenuleț”, cu măsuri pentru reducerea cheltuielilor bugetare, a fost adoptată în urmă cu o săptămână și prevedere plafonări de salarii și indemnizații pentru bugetari, precum și înghețarea posturilor de la stat.