Impactul traficului rutier asupra calităţii aerului, la Braşov
Prefectul Mihai Cătălin Văsii a condus ședința săptămânală a gupului informal de lucru privind protecția mediului, pe ordinea de zi fiind impactul traficului rutier asupra calității aerului.
06 Februarie 2020, 17:34
Prefectul Mihai Cătălin Văsii a condus ședința săptămânală a gupului informal de lucru privind protecția mediului, pe ordinea de zi fiind impactul traficului rutier asupra calității aerului.
Au participat reprezentanți ai autorităților locale la nivel adminsitrativ, al protecției mediului și pentru siguranța cetățeanului.
Astfel, viceprimarul Barabas Laszlo a prezentat Regulamentul privind efectuarea serviciilor regulate speciale de transport călători în municipiul Brașov, aprobat prin hotărâre de Consiliu Local, ce reglementează așa-numitele curse de transport muncitori.
O estimare a autorităților locale indică faptul că în municipiul Brașov efectuează asemenea curse aproximativ 200 de autobuze, un număr semnificativ fiind vechi și cu un grad ridicat de emisii poluante. De asemenea, multe dintre acestea aparțin unor firme de transport din afara județului. Ca urmare, Primăria Brașov a impus ca, din 1 ianuarie 2020, în municipiu să poată circula doar autobuze cu norma de poluare minimum Euro 4, iar pe Drumul Poienii s-a impus o limită de tonaj de 27 t.
O altă reglementare este că societățile ce prestează servicii regulate speciale de transport călători în municipiul Brașov trebuie să obțină aviz de la Primărie, în urma depunerii unei documentații care să ateste, între altele, că mijloacele de transport folosite în acest scop îndeplinesc condițiile de mediu.
Se estimează că actualmente în municipiu funcționează peste 15 astfel de operatori, dintre care trei au obținut avizul, iar în cazul altor trei se analizează documentația.