În ce condiții va fi posibilă colaborarea dintre Compania Blue Air și Aeroportul Brașov?!
Compania aeriană Blue Air este interesată de o colaborare cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav pe partea de transport de mărfuri.
17 Iunie 2020, 23:23
Compania Blue Air este interesată de o colaborare cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav pe partea de transport de mărfuri. Oficialii Blue Air au inițiat o întâlnire cu reprezentanții administrației județene pentru a le propune realizarea unui terminal de cargo, poate chiar și un hangar de reparații avioane, în cadrul aeroportului, considerând că Braşovul este foarte ofertant în ceea ce priveşte dezvoltarea acestei activităţi, cu atât mai mult cu cât în momentul de faţă ea nu se desfăşoară pe niciun aeroport din Transilvania.
Despre intențiile companiei aeriene și ce condiții ar trebui să îndeplinească aeroportul din Ghimbav pentru concretizarea colaborării a aflat jurnalistul Radio România Brașov FM Camelia Vlad de la consilierul Blue Air, Bogdan Năstase.
Camelia Vlad:Ați propus realizarea unui terminal de cargo în cadrul Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav…
Bogdan Năstase: Da, ne-am întâlnit cu președintele Consiliul Județean Brașov și am exprimat această intenție a Companiei Blue Air, de a vedea dacă este posibilă o colaborare în ceea ce privește transportul de mărfuri cargo și deschiderea unui hub pentru mărfurile cargo pe viitorul Aeroport Brașov. De ce aici? Pentru că Brașovul are o poziție privilegiată din punct de vedere al amplasării, la mijlocul față de principalele operațiuni industriale din România, față de Moldova, față de sudul țării. Acest lucru, pe noi, ne-ar putea ajuta în activitatea de cargo. Ceea ce ne-a bucurat foare mult la această întâlnire este că am discutat cu niște persoane care înțeleg ce înseamnă un astfel de business. Este foarte important pentru noi ca o colaborare cu autoritățile locale să fie făcută cu niște oameni care înțeleg ce înseamnă mediul privat și modul în care o astfel de investiție poate fi realizată.
C.V.: Intenționați să construiți la Brașov și un hangar de reparații avioane?
B.N.:Discuția a fost incipientă în ceea ce înseamnă intențiile noastre de viitor. Dacă acest terminal cargo va fi pus în funcțiune (la Brașov - n.r.) este bine să prevedem și celelalte priorități pe care compania le are, printre care se numără și un hangar de reparații avioane. În cazul în care va exista deschidere și vom avea colaborarea din partea Consiliului Județean Brașov, este posibil ca investiția noastră la Brașov să nu se limiteze doar la terminalul de cargo.
C.V.: La ce capacitate v-ați gândit să realizați terminalul cargo la Brașov?
B.N.:În principiu, am avea nevoie de minimum 3.000-4.000 mp, dar toată investiția depinde foarte mult de capacitatea noastră de a semna contractele cu beneficiarii finali ai transportului cargo și aici ne referim în special la industria existentă în Brașov, controlată de multinaționale, care au diverse locații în Europa și/sau Asia, astfel încât să putem asigura un volum de activitate suficient iar această investiție să merite. Dar orice fel de investiție poate fi demarată numai în momentul în care vom vedea că avem o colaborare foarte bună la nivel local, iar această primă întâlnire (marți, 16 iunie 2020 - n.r.) a fost foarte bună pentru noi. Considerăm că există elementele necesară pentru a putea continua discuțiile, să putem pune în practică o astfel de investiție.
C.V.: Sunt condiții minime care trebuie îndeplinite pentru finalizarea acestei colaborări, între Compania Blue Air și Aeroportul Internațional Brașov?
B.N.:Din punct de vedere tehnic, aeroportul, așa cum este el proiectat, corespunde întru totul activității pe care noi vrem să o desfășurăm la nivelul cargo. Mă refer la capacitate, amplasare, proiectarea de cale ferată care să lege aeroportul de rețeua principală de cale ferată. Aceasta este o primă condiție. Urmează celelalte demersuri necesare, precum asigurarea finanțării și asigurarea clienților finali care vor avea nevoie de serviciile de cargo.
C.V.: În opinia dumneavoastră, va fi aeroportul de la Brașov un câștig pentru România?
B.N.: O astfel de lucrare de infrastructură reprezintă, în primul rând, un câștig pentru comunitatea locală unde este realizat, pentru că permite un acces facil către orice altă destinație, dar trebuie ținut cont că o astfel de investiție în nici un caz nu aduce un profit extrem de rapid. Acest beneficiu se va resimți în timp. În momentul în care aeroportul va fi accesat de mai multe companii aeriene, iar destinațiile spre care se va zbura vor fi mai multe, atunci, pe termen lung, cu siguranță o astfel de investiție este benefică, mai ales pentru comunitatea locală. La nivel național, cu siguranță, cu cât vom avea mai multe aeroporturi, cu atât va fi mai ușor să ne deplasăm, în interiorul țării dar și în afara ei, dar și pentru cei care vor dori să ne viziteze țara. Acesta va fi marele avantaj.
Interviul acordat de reprezentantul Companiei Blue Air în exclusivitate pentru Radio România Brașov FM poate fi ascultat integral în fișierul atașat.
Despre importanța acestei întâlniri, care a avut loc marți, la Brașov, ne-a vorbit și președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea: "Este un aspect foarte important. Județul Brașov este situat în centrul țării și trebuie să dezvolte și activitatea de transport cargo. Sunt foarte mulți agenți economici, multinaționale, care ar dori să-și transporte marfa în alte țări. În afară de acest aspect, dacă se va realiza și acel hangar pentru reparații avioane, cred că vom atinge toate obiectivele posibile, pe lângă transportul de pasageri".
La discuţii a participat şi Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov. În opinia sa, activitatea de cargo va fi avantajată de accesibilitatea pe care Aeroportul Internaţional Braşov o va avea atât din punctul de vedere al transportului feroviar, cât şi al transportului rutier, prin construirea de către Compania Naţională CFR SA a unei linii care-l va lega de reţeaua feroviară naţională, respectiv prin crearea unei bretele rutiere ocolitoare pentru viitoarea autostradă Braşov - Bacău.
În primă fază, oficialii Blue Air vor pregăti un plan de afaceri şi vor prezenta Consiliului Judeţean Braşov necesităţile din punct de vedere tehnic (suprafaţă de teren, drumuri de acces, parcare şi reţele utilităţi) pentru realizarea terminalului de cargo, precum şi modalitatea juridică în care ar putea fi realizat proiectul.