Poluarea din Brașov, ce ne spune Banca Mondială
Poluarea în Brașov nu ține de ceea ce se întâmplă în oraș, ci mai ales de traficul rutier.
29 Mai 2020, 20:31
Poluarea în Brașov nu ține de ceea ce se întâmplă în oraș, ci mai ales de traficul rutier. O spun specialiștii de la Banca Mondială, care au prezentat, în ședința de plen, rezultatele unor studii făcute în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca și cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației. Unul dintre acestea vizează un proiect de politici urbane care cuprinde și evaluarea calității aerului marilor orașe din România, printre care și Brașovul.
„În ceea ce privește indicatorii pe mediu problema mare este cum se măsoară. Știm că în Brașov e de actualitate problema poluării aerului și am stat și noi de vorbă cu experți de mediu pe partea asta ca să înțelegem care e problema și de acolo care sunt soluțiile. Ce ne spun experții de mediu e că poluarea aerului trebuie spartă în mai multe elemente. Pe de o parte este concentrația de particule în suspensie, ăsta e genul de poluare pe care oamenii o simt cel mai ușor, de exemplu, când vin la Brașov nu simt că sunt într-un oraș poluat, când merg acasă la Cluj simt lucrul ăsta”, a spus Marcel Heroiu, reprezentant al Băncii Mondiale.
Între alți indicatori, au mai fost analizați cei privind concentrația de plumb, de monoxid de carbon și dioxid de sulf, iar la aceștia, Brașovul stă relativ bine, susțin cei de la Banca Mondială. Problema este la concentrația de dioxid de azot.
“Motivul e relativ simplu: concentrația de dioxid de azot, de obicei vine de la traficul rutier. Problema în Brașov în momentul de față este că este un nod rutier important. E tot traficul care vine de pe Valea Prahovei dar și din Moldova și Transilvania și Brașovul este oarecum într-o cupă și tot traficul ăsta rutier, mașini dar mai ales trafic greu tiruri ș.a.m.d. toate emisiile acelea rămân în cuva în care se află Brașovul deci poluarea mare de care se vorbește în Brașov nu ține atât de ce se întâmplă efectiv în oraș, ține de traficul rutier”, a adăugat Marcel Heroiu.
Soluția, potrivit specialiștilor, este deturnarea traficului, prin finalizarea autostrăzii Transilvania, care va muta circulația, mai ales traficul greu perimetral orașului, în afara localității.