Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului au fost luați la întrebări de cei ai domeniului HoReCa
O mulțime de întrebări au avut reprezentanții domeniului HoReCa din Brașov și Poiană la întâlnirea organizată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.
Articol de Sorin Ţîrcă, 17 Aprilie 2024, 19:16
Pentru că urmează o perioadă de vacanță în care este așteptat ca numărul turiștilor care sosesc în județul nostru să fie foarte mare, ANPC a organizat o întâlnire în scop preventiv cu patronii de restaurante, hoteluri și alte unități din domeniul industriei ospitaliere.
Directorul general al ANPC, Paul Silviu Anghel, le-a făcut celor din sală o scurtă prezentare, după care le-a răspuns la întrebări, împreună cu comisarul șef de la Brașov, Csaba Onica:
”În prima fază, ne-am propus în prima săptămână consilierea operatorilor economici, ceea ce înseamnă că aceștia au dreptul, dar nu numai acuma, ci și în restul anului, să solicite un control voluntar, unde ne deplasăm la fața locului, constatăm anumite nereguli, dispunem măsuri, dar fără să sancționăm aceste nereguli. În a doua fază, ne-am propus ca din perioada 23-30 aprilie să efectuăm controale în Brașov, în Poiana Brașov, zonele adiacente, Bran, Moieciu, Predeal, când vom verifica și vom aplica și sancțiuni privind respectarea prevederilor legale în domeniul protecție consumatorilor”.
Întâlnirea a durat peste două ore, mai ales că întrebările celor prezenți au fost extrem de multe. Președintele Asociației Naționale a Bucătarilor și Cofetarilor din România, Ștefan Bercea, a spus:
”S-au prezentat, de exemplu, fișa de control care trebuie să o știe și să o înțeleagă fiecare agent economic și pe baza acesteia să se pună la punct cu tot ce ține de activitatea acestuia, respectiv alimentație publică. S-au prezentat lucruri concrete și întrebări despre posibilitatea efectuării anumitor procedee și proceduri în bucătărie”.
În opinia lui Bercea, comisarii de la Protecția Consumatorului ar trebui să dea dovadă de mai multă înțelegere, deoarece și firmele din acest sector își doresc să-și păstreze clienții și să câștige alții noi.
După întâlnirea de la Brașov, urmează una la Constanța, unde, de asemenea, se așteaptă un aflux de turiști de 1 mai și Paște.
Citește și: Percheziții, la Brașov, într-un dosar de înșelăciune