Se dă startul proiectării lucrărilor finanţate prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”
Săptămâna viitoare se dă startul proiectării lucrărilor de modernizare a tronsoanelor din drumul judeţean DJ 104D, finanţate prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”.

Articol de Radio România Brașov, 21 Februarie 2025, 19:17
Consiliul Judeţean Braşov a transmis ordinele de începere, cu data de 24 februarie 2025, a realizării proiectelor tehnice pentru Lotul II Făgăraş - Şoarş (în lungime de 10,085 km) şi Lotul III Şoarş - Bărcut - limită de judeţ Sibiu (15,355 km), în baza acordurilor contractuale semnate cu firmele care se vor ocupa de acestea lucrări.
Durata de prestare a tuturor serviciilor de proiectare este de şase luni de la data emiterii ordinelor de începere.
Valoarea contractului privind proiectul tehnic şi execuţia modernizării Lotului II este de peste 36,1 milioane de lei, realizarea documentaţiilor de proiectare având o pondere de aproximativ 4,8%, în timp ce contractul similar pentru Lotul III este în valoare de aproape 70 milioane de lei, din care partea de proiectare reprezintă aproximativ 7,5%.
Cele două loturi din DJ 104D Făgăraş - Şoarş - Bărcut - limită de judeţ Sibiu necesită reparaţii capitale şi modernizări ale structurii rutiere, astfel încât circulaţia între municipiul Făgăraş şi satele aparţinătoare comunei Şoarş, până la graniţa de judeţ, să se poată realiza în condiţii optime. Proiectarea lucrărilor va trebui să respecte specificaţiile tehnice cuprinse în Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI).
În ceea ce priveşte structura rutieră, în cadrul expertizei tehnice pentru ambele segmente de drum sunt prezentate trei soluţii, iar cea mai bună variantă din punct de vedere tehnico-economic o constituie soluţia prin care se propune o structură rutieră flexibilă nouă cu costuri mici la întreținere şi refacere, durată mică de execuţie, siguranţă sporită pe timp umed şi zăpadă, zgomot redus în trafic.
Referitor la lucrările de artă, recomandarea expertului pentru podul situat la km 16+400 este de construcţie nouă, în timp ce pentru podurile situate la kilometrii 17+500 şi 25+400 se propune reabilitarea prin lucrări de suprabetonare a plăcii, reparații la suprastructură, consolidarea infrastructurii și amenajarea albiei râului.
După finalizarea proiectelor tehnice, antreprenorii vor avea la dispoziţie 30 de luni în care să execute lucrările de modernizare a celor două segmente din DJ 104D, care vor fi refăcute în totalitate.
„Modernizarea tronsoanelor din drumul judeţean 104D reprezintă cel mai mare obiectiv investiţional de infrastructură rutieră pe care îl realizăm în zona Făgăraş, în mandatul actual. Am accesat pentru fiecare lot câte 70 de milioane de lei prin Programul «Anghel Saligny», urmând să asigurăm din bugetul propriu al judeţului sumele suplimentare”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.