Un miliard de ambalaje au fost colectate în opt luni de sistem garanție-returnare
Pentru a primi garanția, este extrem de important ca ambalajul să aibă eticheta campaniei de colectare pe ea, care va fi scanată de automat și ambalajul să NU fie deformat, indiferent că este vorba despre pet sau doză. De asemenea, acestea trebuie să fie golite complet de conținut.
Articol de Adina Chirvasă, 06 August 2024, 12:04
Un miliard de ambalaje colectate în opt luni de sistem garanție-returnare. Sunt datele pe care le au în prezent cei care gestionează acest sistem, prin care pentru fiecare pet sau doză returnată în automatul de colectare clientul primește 50 de bani. Adică exact suma care i-a fost reținută atunci când a cumpărat produsul.
„Este un răspuns îmbucurător pe care îl vedem din partea consumatorilor, pentru că în decembrie, momentul în care a pornit sistemul de garanție-returnare, s-au colectat 30.000 de ambalaje și ne uităm acum, la opt luni de la implementarea sistemului, cum avem peste 1.000.000.000 de ambalaje colectate și cum numărul acestora crește de la lună la lună. Absolut, este vorba și de recuperarea garanției. Așa este gândit sistemul în toate țările în care el a fost implementat, dar conform ultimului studiu pe care noi l-am realizat în luna iulie, vedem și că peste 60% dintre respondenți ne spun că este foarte importantă participarea la a face țara mai curată”, a declarat Anca Marinescu, reprezentant RetuRo.
Pentru a primi garanția, este extrem de important ca ambalajul să aibă eticheta campaniei de colectare pe ea, care va fi scanată de automat și ambalajul să NU fie deformat, indiferent că este vorba despre pet sau doză. De asemenea, acestea trebuie să fie golite complet de conținut. Ambalajele pot fi returnate în oricare magazin cu un astfel de automat. Însă garanția poate fi recuperată și de la magazinele mici.
„Este important de menționat că nu există obligația de a face colectarea de la consumatori exclusiv prin intermediul aparatelor. Magazinele mici pot face această colectare în mod manual. În primul rând, este important ca micii comercianți să știe că este obligație legală și nu o opțiune. Că orice magazin care comercializează tipurile de băuturi înscrise în programul de garanție-returnare sunt obligate să adere la sistem, trebuie să intre pe site-ul returosgr.ro. Unde vor găsi toate informațiile necesare. Avem tutoriale prin care îi învățăm să facă tot procesul acesta de înscriere. Colegii noștri din call center sunt disponibili pentru discuții, îi asistă pe comercianți în înscrierea în platformă, semnarea contractului cu Retro, în procesul de a comanda primul set de accesorii care este gratuit”, a adăugat Anca Marinescu.
Citește și: Preţuri mai mari şi mai puţine locuinţe noi la Braşov