Este gata legea care va stopa fenomenul „shrinkflation”, prin care scade gramajul produselor iar prețurile rămân neschimbate
Ordinul președintelui ANPC prevede sancțiuni dure pentru producătorii care nu semnalează pe ambalaj că au redus gramajul, deși prețul a rămas neschimbat.
Articol de Theodora Ghiorghiu, 04 Septembrie 2024, 16:20
Premierul Marcel Ciolacu a anunţat, astăzi, că ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor de stopare a fenomenului prin care comercianţii scad gramajul produselor, dar lasă preţurile la fel, este gata.
„Aceasta formă de înșelăciune împotriva consumatorilor se încheie! Finalizăm azi procedura de consultare la nivel european și cel târziu luni putem avea actul publicat în Monitorul Oficial”, a declarat astazi premierul Marcel Ciolacu.
Astfel, comercianții vor trebui să ofere aceste informații în același câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune, pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată.
Mesajul pe care îl vor afișa comercianții va fi „acest produs a fost modificat sub aspectul cantității chiar în condițiile existenței aceluiași preț de vânzare”.
Conform proiectului, măsura se aplică atât produselor alimentare, cât și celor nealimentare.