Valoarea voucherului „Rabla Plus” ar trebui să crească în 2025. Ministrul Mediului caută soluții
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a precizat că valoarea voucherului din programul „Rabla Plus” ar trebui să crească în acest an. Oficialul a menționat că este optimist în această privință și că este de părere că vor fi găsite soluții.
Articol de David Ştefan, 29 Ianuarie 2025, 10:47
Mircea Fechet a menționat că scăderea valorii voucherului din programul „Rabla Plus” a fost una extrem de bruscă anul trecut, de la 10.000 la 5.000 de euro. Această scădere a modificat comportamentul posibililor beneficiari, scrie Radio România.
„Probabil că unii oameni aşteptau cu nerăbdare noul voucher de 10.000 de euro şi, văzând că valoarea a scăzut la 5.000, e posibil ca aceştia să fi optat pentru un alt tip de autoturism, nu neapărat pentru un autoturism electric. Am văzut asta uitându-ne pe tendinţa volumelor vândute în ceea ce priveşte autoturismele convenţionale şi tendinţa numărului de autoturisme electrice vândute.
Eu cred, şi nu e doar opinia mea, ci e rezultatul unei discuţii pe care am purtat-o cu asociaţiile importatorilor de autoturisme şi cu asociaţiile producătorilor de autoturisme din România, că valoarea acestui voucher ar trebui să crească în anul 2025.
Dacă va creşte sau nu, decizia o voi lua cel mai probabil împreună cu ministrul Finanţelor Publice, împreună cu prim-ministrul, pentru că e şi o decizie politică. Însă eu cred că va trebui să crească această valoare a voucherului.
Încerc să nu creez nişte aşteptări în legătură cu nişte lucruri care nu ţin 100% de mine, însă eu sunt optimist şi cred că vom găsi soluţii să mărim valoarea acestuia”, a spus ministrul Mediului, într-un interviu acordat Agerpres.
De asemenea, Mircea Fechet a spus că este de părere că ar trebui să fie sprijinită într-un fel industria românească producătoare de maşini.
Ministrul Mediului a precizat că începând din acest an, România are un producător care face trei modele electrice în țară.
Potrivit ministrului, unul dintre modurile în care astfel de inișiative ar putea fi sprijinite inclusiv la nivel guvernamental este legat de o bonificaţie specifică unui astfel de model fabricat în România.
„Pentru că una e să aduci un autoturism câteva sute de kilometri sau zeci de kilometri şi alta e să-l aduci de la 5.000 km depărtare pentru a-l pune pe piaţă în România sau în Europa”, a precizat Mircea Fechet.