Cum se "plombează" gropile în judeţul Braşov
Condițiile meteo nefirești de blânde din acest sezon sunt și în avantajul drumarilor, care au mai puține gropi de plombat față de anii anteriori.
18 Februarie 2020, 18:24
Condițiile meteo nefirești de blânde din acest sezon sunt și în avantajul drumarilor, care au mai puține gropi de plombat față de anii anteriori.
Horia Stancu, șeful Direcției Regionale Drumuri și Poduri Brașov, a explicat într-o intervenție la Radio România Brașov FM cum se acționează pentru cosmetizarea acestor gropi, pentru o siguranță sporită în traficul de pe drumurile naționale:
"Fenomentul de îngheţ - dezgheţ nu a apărut atât de des. Atunci se infiltează apa în corpul drumului şi aşa apar gropile. Se intervine zilnic. Astupăm gropi acolo unde este nevoie. Nu o facem cu asfalt cald, ci lucrăm cu mixtură stocabilă asfaltică".
Horia Stancu a afirmat că, la Braşov, Direcția are în dotare un aparat de ultimă generație cu care se astupă gropile apărute pe drumurile naționale după astfel de perioade:
"Acest aparat încălzeşte, practic, stratul suport. Are un buncăr în care se încălzeşte mixtura asfaltică, reciclată, pe care o frezăm în sezonul cald. Punem un agent de întinerire şi aşa iese plomba. Este mult mai ieftin, practic. Trebuie să discutăm şi despre bani, până la urmă.".
La nivelul Direcției se dorește ca în acest an, când vremea va permite, să se facă mai multe cosmetizări în zonele critice: "DN11, relaţia cu judeţul Covasna, DN10, pasajul de la Hărman, Prejmer şi înspre Teliu.", a adăugat Horia Stancu.
Despre giratoriul montat provizoriu pe Şoseaua Cristianului, Horia Stancu a spus că va fi menținut până spre sfârșitul anului, când se preconizează că vor fi încheiate lucrările pe bucata de autostradă Cristian-Râșnov, iar giratoriul va fi mutat.